В този блог: Goodyear готви специални гуми, които да се износват по-бавно от максималния въртящ момент на електромобилите.
Ускорението на електромобилите е в пъти по-рязко отколкото на автомобилите задвижвани от ДВГ и това е една от основните причини гумите на електричките да се износват в пъти по-бързо. Това важи особено за по-тежки електромобили като Тesla Model S.
От Goodyear обаче твърдят, че са намерели решение на този проблем и по време на автомобилното изложение в Женева показаха концепция на своята нова гума, пригодена специално за електромобили.
Според тях стандартните гуми могат да се износят с до 30% по-бързо при електромобилите, но гумата която са разработили ще реши този проблем още през следващата година.
Тънките гънки на шарката (малки канали) на тяхната нова гума позволяват по-голям контакт с повърхността на пътя, отколкото традиционните радиални канали.
С повече площ по пътя, гумата ще може да се справя по-добре с високите нива на въртящия момент, като същевременно поддържа висока производителност при мокри условия.
Дизайнът на шарката също така предотвратява навлизането на звукови вълни в каналите, с което се намалява вътрешния и външния шум на гумите.
Формата на кухината на гумата е оптимизирана, за да поема допълнителното тегло oт батериите и същевременно да поддържа оптимален отпечатък на шарката за висока производителност.
Материалите, от които е направена шарката са настроени за изключително ниско съпротивление при търкаляне, което ще позволява и увеличаване на пробега на електромобила и справяне с максималния въртящ момент от старта.
В допълнение, страничната стена е проектирана да намали аеродинамичното съпротивление и профилът доставя по-малко въртяща се маса, което води до намалена консумация на енергия.
От Goodyear казват и, че ще се опитат да направят гумите възможно по-тихи, тъй като шумът по пътищата често се усеща повече при електромобилите заради липсата на шум от двигателя.