В този блог: LG Chem се готви за лидерската позиция в производството на електромобилни батерии в Европа.
В края на миналата година от LG Chem обявиха, че планират да увеличат производството на електромобилни батерии в полския си завод до 100,000 бройки на година през 2018 и въпреки че едва наскоро започнаха да работят по изпълнението на този таргет те вече си поставят нови по-големи цели.
Компанията вече планира утрояване на този капацитет до 300,000 батерии на година заради предстоящото увеличение на търсенето, което се очаква с пристигането на първите електрически модели на германската авто-индустрия.
Колко скоро ще стартира работата по това увеличение все още не знаем, но най-вероятно става въпрос за 2020/2021.
Тогава европейските производители на автомобили най-сетне ще трябва да се замислят по-сериозно за електрическите коли, за да се съобразят с по-строгите изисквания за намаляване на вредните емисии в Европейския Съюз.
Докато в Китай Volkswagen избра CATL, в Европа те вероятно ще изберат LG Chem като свой доставчик на батерии за платформата MEB. По всичко личи, че и Renault ще използват техните нови батерийни клетки за Renault Zoe 2018 и 2019 Nissan Leaf.
LG Chem обаче не е единственият производител на електромобилни батерии, който се опитва да укрепи връзките си с европейските автомобилни производители.
До края на този месец и Samsung SDI трябва да започне производството на батерийни клетки в Унгария, което значи че най-вероятно до началото на лятото BMW i3 ще се сдобие с по-голяма батерия с капацитет от 42,6 кВтч.
Освен това и корейската SK innovation също строи завод за батерии в Унгария, чиито строеж започна по-рано този месец.
Корейците най-вероятно се ориентират към Европа, защото нямат много шанс на Китайския пазар, където с предимство са местните гиганти като BYD и CATL, а САЩ все още изглеждат не особено заинтересовани към електрическите коли поради факта че Доналд Тръмп умело намира начини да продава "много чисти" въглища пък и там трябва да мерят сили с Tesla.
Европа пък от друга страна се нуждае от сериозна подкрепа за електромобилната революция, която се задава през следващите 5-10 години и това е огромен шанс за тях да си осигурят клиенти и нови сделки.