В този блог: Известният с огромните си дизелови возилa гигант влиза в електрическата мобилност.
На скорошното шоу за батерии в Германия бяха представени куп интересни новости, сред които и нови батерийни модули за електрически и хибридни возила от Cummins.
Инвестиционната програма на компанията за разработка и производство на батерии е за $500 милиона в тригодишен период. В Cummins не се занимават с леки коли, затова представят решение за задвижване и батерии за камиони, електробуси и друга тежка пътна техника.
Всъщност това бързо ориентиране към електромобилния свят стана бързо с помощта на една покупка. Като много други големи компании Cummins просто си купи по-малка, която обаче вече е натрупала доста опит. С придобиването на Brammo в края на 2017 г., Cummins си осигури експерти и опит с каквито не е разполагала дотогава.
На самото шоу компанията показа батерии с общ капацитет 35 и 74 кВтч, както и малки модули съхраняващи 2 кВтч и 4.4 кВтч. Според компанията първите й батерии притежават много висока енергийна плътност и интелигентна контролна система. Това второто смятаме, че трябва да е налично по подразбиране и дори да не се коментира, освен ако не говорим за специфични характеристики и възможности.
При положение, че досега не е правила самостоятелни вътрешни разработки за Cummins беше от ключово значение да купи по-малка компания с опит, за да не изостане от силно развиващите се тенденции в електрическата мобилност. Tesla вече разтърси света на камионите и предизвика много силно утвърдените фирми производителки на тежки возила. Раздвижване има и е въпрос на малко време още компании да предприемат ходове подобни на тези в Cummins.
Чудесно, че пушещите и ревящо/тракащи камиони са ни болна тема на всички.