В този блог: Китайските производители на EV батерии се наместиха в топ 3 по продажби през първото тримесечие на 2018.
Най-големите корейски производители на електромобилни батерии – LG Chem и Samsung SDI – започват да губят пазарни дялове в полза на китайските си конкуренти, според проучване на SNE Research.
Те посочват като основна причина за това увеличеното вътрешно търсене в Китай на батерии за електрически автобуси и камиони, като с най-голям скок в развитието засега е CATL.
Нормално е нарастването на търсенето и конкуренцията да се увеличават и въпреки че доскоро LG Chem и Samsung SDI доминираха на местния си пазар и в Европа, компании като CATL и BYD започват да наваксват и да им отнемат част от поръчките.
Според доклада на SNE Research, от LG Chem са продали 1,671 гВтч в батериен капацитет през първото тримесечие на тази година, което е ръст от 38,9% спрямо същия период на миналата година.
Въпреки това глобалният пазарен дял на компанията е спаднал от 13,8% през 2017 г. на 10,6% през първото тримесечие на тази година.
Samsung SDI пък е регистрирала 47,1% ръст в продажбите през първите три месеца на тази година спрямо същия период на 2017-та и е продала 879 МВтч в батериен капацитет, но и нейният пазарен дял се е понижил въпреки този растеж, от 6,8% миналата година на 5,6% в края на първото тримесечие на 2018 г.
В същото време, доставките от китайски компании са нараснали драстично. Производството на CATL се е увеличило с 261,1% от 630 МВтч през предходната година до 2,274 GWh тази година, a от BYD също са регистрирали сериозен ръст от 180,6% спрямо миналата година и са достигнали продажби на 1,735 гВтч.
Panasonic все още заема първото място в света по продажби на електромобилни батерии, но техният пазарен дял също е спаднал от 31,4% през 2017 г. на 21,1% сега въпреки че са регистрирали ръст в продажбите от 21,5% и са доставили 3,330 гВтч в EV батерии.
Другият японски производител на батерии AESC също е регистрирал сериозен ръст спрямо миналата година и е продал 1,173 гВтч през първото тримесечие на тази година, което е с 80% повече от същия период на миналата, запазвайки пазарния си дял от 7,4%.
CATL е регистрирала сериозен ръст на местно ниво, но освен това успя да си осигури договори за доставки на батерии за европейските модели на VW, Daimler и Nissan-Renault.
BYD пък се присъедини към желаещите да построят фабрика за EV батерии в Европа, сред които е и CATL, така че се очертава сериозен натиск на азиатските компании в Европа.