В този блог: Германия обяви решението си да инвестира 1 млрд. евро в производството на батерии поради несъгласие местното автомобилостроене да е зависимо от предимно азиатски производители.
Министърът на Икономиката Петер Алтмайер обяви вчера, че финансирането е заложено в бюджета и планът е първите мощности за производство на батерии да заработят през 2021 г.
Макар в страната вече да се правят батерии за електромобили, клетките за тях идват предимно от Азия (предимно Китай). Това поставя производителите на автомобили в Германия в зависимост занапред, която стратегически отслабва позициите на германското автомобилостроене. Пример за това е договорът между BMW и производител номер едно на клетки в целия свят - китайската CATL. Договорът е на стойност 1 млрд. щатски долара. Предишния доставчик на батерии за BMW беше Samsung SDI - също азиатски производител.
Концепцията на правителството е фабриките да се изградят от консорциуми, съставени от автомобилни производители. Очаква се фабриките да бъдат няколко, изградени на различни места в страната. Очаква се при пълен капацитет всяка от тях да осигурява работа на около 2000 души.
Обещанието е първия одобрен проект да бъде обявен през пролетта на 2019 г.
Това е най-сериозното обявено от германското правителство намерение в посока развитие на електрическата мобилност в страната. След години на изоставане в Германия изглежда най-накрая има солиден ангажимент в тази важни посока. Отново са обявени намерения и то за след няколко години, обаче. Южнокорейските компании са значително по-бързи и вече имат работещи фабрики и в Европа. Успяват да спретнат производство само в рамките на 6 до 12 месеца, а ето че в Германия пак се говори за 2021 г.
Важното е, че планът е налице и просто трябва да се работи много активно за неговото изпълнение. Всичко друго е несериозно, недалновидно и не трябва да бъде допускано.