В този блог: Докато германците обсъждат и планират, китайците строят усилено фабрики за батерии.
Поредното действие в тази посока е на Wanxiang Group, която инвестира около $10 милиарда в строеж на две фабрики в Ханджоу – една за производство на батерии и една за електромобили.
Фабриката за батерии е предвидено да произвежда 80 гВтч батериен капацитет, което е изключително в кратък и средно срочен план. В добавка към двата завода ще бъде изграден и развоен център.
Фабриката за батерии ще се простира на площ 160 хектара и естествено въпросният огромен капацитет няма да се произвежда от самото начало – до него ще се достигне след окончателното завършване на съоръжението.
Wanxiang изгражда също така и смарт сити в Ханжоу, инвестицията за което е около $30 милиарда. Проектът е наречен с дългото име Wanxiang Innovation Energy Fusion City и в града може да живеят до 90,000 души на площ 8.4 км² при завършването му след пет до седем години.
Китай е далеч от нас и въпреки огромното количество стоки, които влизат на световните пазари от там, китайските коли не са допускани на много места. В България също е така и тогава какво значение има за нас новина от този тип, че в Китай се строи поредната голяма фабрика за електромобилни батерии?
Всъщност има огромно значение, защото това е мащабна дейност в посока развитие на електрическата мобилност, но има и още нещо. Няколко китайски компании заработиха в посока производство на добре изглеждащи електро модели, някои дори с премиум излъчване, които са предназначени за световните пазари.
Със своите големи инвестиции в Европа китайците неминуемо ще прескочат бариерата и техните коли ще започнат да навлизат на нашите пазари. Надяваме се, с адекватно качество. Ако съдим по новите мобилни телефони от марки като Xiaomi, Meizu и Huawei, качество и премиум усещане вече са неща, с които в Китай успяват доста добре.