Докато в Германия държавата и бизнесът продължават да обсъждат въпроса и все още не са предприети активни действия, поредна азиатска компания идва в Европа, за да произвежда батерийни клетки за електромобили.
Това е един от новите лидери в бранша - китайската CATL - която обяви план за строеж на фабрика край Ерфурт тази есен. Според управителят за Европа Матиас Центграф, е възможно строежът да започне в средата на септември.
Компанията трябва да изчака местните власти да издадат съответните разрешителни, но за плановете на CATL в Тюрингия се знае от миналата есен. Тогава целта беше производството в новата фабрика да започне през 2021 г. с начален годишен капацитет 14 гигаватчаса.
Настоящото развитие дава индикации, че сроковете отиват към скъсяване, като отначало CATL е смятала да инвестира около €240 милиона във фабриката до 2022 г. В края на юни, обаче, бордът на директорите е решил да увеличи значително инвестицията до €1.8 милиарда. За целта CATL си е осигурила 35 хектара до Ерфурт, плюс още 17 хектара за доставчици.
Увеличението в инвестицията има своето финансово обяснение, тъй като още през февруари Центграф обяви, че "на база реалистично планиране, ние предполагаме, че като минимум ще има търсене за 100 гигаватчаса годишно през 2025 г.
С това гъвкавите азиатски компании не само са основен доставчик в световен мащаб, но идват и на територията на европейците, добивайки още повече конкурентни предимства. С обявения от 2020 г. план за производство на 46,000 Hyundai KONA electric в Чехия, пазарът за електрическа мобилност в Европа за 2020 г. и нататък ще започне да придобива по-осезаеми размери.