Беше логично да видим Panasonic да се включва в пазара за домашни и офис (общо казано стационарни) батерии, след като се оформи като водещ играч при електромобилните заради съвместната работа с Tesla.
Това се случва с нов продукт на японския електронен гигант наречен EverVolt – система за съхранение на енергия, която компанията пуска на пазара в САЩ с AC и DC версии и капацитет в диапазона 5.7-34.2 кВтч в зависимост от модела.
Системата беше на показ на изложението Solar Power International 2019 в Солт Лейк Сити в края на септември и според Panasonic е съвместима с всякакви фотоволтаични технологии и инвертори, което я прави много гъвкава за пригаждане към различни домашни и офис нужди. Както вече си е задължително в днешно време, EverVolt идва с админ панел за управление през компютър и мобилно приложение.
В прес съобщението на Panasonic за EverVolt пише, че системите са с 10 години гаранция, но пък няма други технически детайли освен капацитета.
По този въпрос, 5.7 кВтч мини моделът издържа три часа или казано по друг начин, осигурява енергия за толкова време. Всъщност, ето трите модела:
- Мини – 5.7 кВтч (енергия за 3 часа)
- Стандарт – 11.4 кВтч (енергия за 6 часа)
- Плюс – 17.1 кВтч (енергия за 9 часа)
Явно максимумът от 34.2 кВтч е нещо като ++.
Интересно е дали в тези стационарни системи Panasonic вгражда сдандартните малки клетки, които се използват и за електромобилни батерии (макар и с различни технически показатели). Натоварването при стационарните батерии е много по-малко от това при монтираните в колите, които трябва да отдават много повече ток за кратко време и като цяло са подложение на много по-динамично натоварване.
С това Panasonic затваря кръга, произвеждайки фотоволтаични панели, стационарни и електромобилни батерии.. Което прави и Tesla. Но батериите на Tesla все още се правят с клетки от Panasonic. Това може да се промени сравнително скоро, тъй като американската компания работи в посока собствено производство на клетки, за което определено спомага Джеф Дан и неговата група. Джеф работеше много години за 3M, преди да премине към Tesla след като продължителният му договор с 3M изтече преди няколко години.