Кобалтът, най-вече заради начина на добиване в Конго, но не само, е силно противоречива суровина за изработката на литиеви батерии. BMW, например, сключи прозрачни договори за доставка и контролира целия процес чак до доставката до поточните линии за производство на батерии.
Tesla предприема друг подход - за пръв път компанията отива към доставка на батерии несъдържащи кобалт, с lithium iron phosphate (LFP) химически състав и подобрена енергийна плътност.
Преди две седмици китайският производител CATL потвърди, че е сключил договор за периода юли 2020 – юни 2022 г. с Tesla. Количествата по договора ще се уточняват на следващ етап спрямо предстоящите актуални доставки. Информацията е от Reuters, цитирана от колегите от Electrive и според публикацията новите клетки са по-евтини с "двуцифрен процент" в сравнение с досегашните, но от Tesla и CATL са отказали коментар. Двуцифрен може да означава и само 10 процента, но дори това не е никак малко.
Според неназован човек запознат с процеса, който Reuters цитира, Tesla води разговори с CATL за доставка на LFP клетки от повече от година и това ще са първите такива клетки, които Tesla ще използва. Предвид наличната информация, изглежда логично основната цел да е намаляване на производствените разходи, но засега Tesla не е оповестявала, че смята да преустанови използването на NCA клетки.
Според представената по време на Автосалон Франкфурт 2019 от CATL cell-to-pack технология (CTP) собствена разработка, компанията е постигнала по-висока енергийна плътност на ново поколение LFP клетки. Въпросната технология е предназначена да подобри разработката на батерийни модули чрез постигане на по-висока ефикасност в технологичните процеси, използване на по-малко компоненти и оттам по-ниски разходи.
По информация от компанията, целта на инженерите на CATL е да увеличат енергийната плътност на база тегло с 10 до 15 процента и 15-20 процента увеличение на база обем. Както обикновено това означава, че в същия обем като на предишно поколение батериен пакет, може да се складира повече енергия, при това с по-ниско тегло. Това още не е обявено официално, но се смята, че новата технология на CATL изисква около 40 процента по-малко компоненти.
Докато всичките тези технически неща седят някъде зад кулисите или пък под седалките на електромобилите, които караме и не ги виждаме директно, подобрения като елиминиране на скъпия за добиване и противоречив за използване кобалт, увеличаване на енергийната плътност и оптимизиране на технологиите за изработка на батерийни пакети, означават по-евтино и бързо масово производство, от което и по-ниски цени на батериите и поевтиняване на електромобилите като цяло.
Бързият прогрес при електромобилите от друга страна ще означава увеличение на продажбите и това прави изграждането на зарядна инфраструктура все по-важно. За разлика от петролната, в електрическата ифраструктура за зареждане можем да се включим всички.
Участвайте като изградите зарядна(и) станция(и) на своите обекти или места – eCars осигурява проектиране, дизайн производство и инсталация на зарядна инфраструктура и е насреща за реализиране на малки и големи проекти. Разгледайте зарядните станции, които екипът на eCars произвежда в онлайн магазина на компанията на адрес shop.ecars.bg и за въпроси и поръчки ни пишете на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.