От март 2020 г. Volvo започва сглобяване на батерии за XC40 Recharge P8 в своята фабрика в белгийския град Гент. Производството на самите електромобили е планирано за есента в същия завод.
Шведите смятат да играят една трудна игра, която от друга страна е логична. От една страна засега не обявяват производствения капацитет, заради предстоящите динамични промени в неговия растеж, от друга искат да произвеждат електрически XC40 в количества спрямо търсенето. Целта е да избегнат свръхпродукция и коли стоящи на склад.
Компанията все пак е обявила плановете си и оттам можем да направим известни сметки.B. През 2019 г. в Гент са произведени 185,000 броя XC40 и ако този брой се запази, до няколко години от завода може вече да излизат по около 90,000 електро версии на модела.
Това са 90,000 батерии, които настоящата, изградена от Thyssenkrupp линия за сглобяване, не може да произвежда и ще трябва да бъде разширена. За изграждане на халето през 2018-та е отнет/използван част от паркинга за служители и все още има известно място за разширяване.
XC40 очевидно се търси доста, предвид факта, че миналата година капацитетът на завода е увеличаван три пъти - от първоначалната квота 90,000 до продадените в крайна сметка 185,000 коли. Като цяло заводът може да произвежда до около 225,000 коли годишно, но е възможно с настройки да се надскочи дори количество от 260,000.
И тук идва сложната част. Клетките за батерии. Договорите на Volvo са за доставки от CATL и LG Chem, която снабдява Volvo с клетки от завода си в Полша. И с двете компании Volvo има сключени дългосрочни договори и въпреки забавянето на доставките от същия завод към Audi и Jaguar, във Volvo твърдят, че ще получават всички батерийни клетки, от които имат необходимост. Дали това означава, че договорите им са сключени по-рано като в случая с Renault, която получава клетки от LG Chem още от 2012 г., не знаем.
Това, което знаем, е, че от тази седмица в Гент вече ще започне сглобяването на батерийни клетки. След това през летните месеци предстои преоборудване на завода и от есента производство на XC40 Recharge. Дотогава LG Chem би трябвало да преодолее забавянето в доставките на клетки и нещата да вървят по-гладко.
С това още един чакан електромобил идва на пазара през тази година и предложенията стават все по-разнообразни. Предизвикателствата са много, но въпреки всичко електрическата мобилност се развива и от началото на 2020-та дори с още по-засилено темпо.