В този блог: До септември 2014 г. са продадени повече електромобилни батерии отколкото през цялата 2013 г.С увеличаващите се продажби на електромобили естествено се покачва и производството на батерии. На този етап определени марки и модели електромобили диктуват разпределението на продажбите и в батерийния сектор. Начело продължава да е Panasonic, но да видим как се справят други големи и не толкова големи производители...
Интересната тенденция през тази година е, че някои производители в челото започват да губят своята доминираща позиция, докато други в долната част на таблицата (виж накрая на блога) полека набират скорост.
Както и за продажбите на електромобили, Хосе Понтес е направил статистика и за батериите в своя сайт EVSales.blogspot. Според него от началото на 2014 г. до края на септември, следвайки тенденцията при самите превозни средства, са продадени повече батерии отколкото през цялата 2013 г.
Ето как стоят нещата при отделните производители:
Panasonic продължава да е пазарният лидер и продажбите на компанията растат заедно с тези на Tesla Model S. С идването на Model X през 2015 г. продажбите ще продължат да се увеличават и продукцията вероятно ще е доста по-голяма отколкото през 2014 г.
AESC съвместното предприятие между NEC и Renault-Nissan продължава да губи пазарен дял – от 36% през 2012 г. и 28% през 2013 г., до 23% през настоящата година. Спадът е бърз и вероятно ще продължи заради задълбочаващото се партньорство между Renault-Nissan и LG Chem.
LG Chem обаче също регистрира спад напоследък, което се дължи основно на по-ниските продажби на Chevrolet Volt и спиране на производството на Opel Ampera. С очакваното повишено търсене на Volt след излизане на новия модел следващата година продажбите на LG Chem вероятно ще тръгнат отново нагоре.
Lithium Energy Japan (GS Yuasa / Mitsubishi), се изкачва до 7% пазарен дял най-вече заради успеха на Mitsubishi Outlander PHEV.
BYD не е изненада, че също продължава да се изкачва и вече е с 6% от пазара.
Samsung навлиза в производството на батерии за електромобили успешно, с доставки за BMW i3 и i8 и в момента е с 4% пазарен дял.
Air Lithium, която снабдява Kandi , участва с 3% от пазара.
Този пазарен анализ идва точно навреме за блог, по който работим в момента, със сравнение между батериите на Tesla Motors и електромобилите на BMW i, в който разкриваме подробности за професионалното мнение на един от най-големите европейски производители на батерии за ЕМ продуктите на Panasonic (Tesla) и Samsung (BMW).
Продажби на електромобилни батерии по производители | ||||
---|---|---|---|---|
Производител | До септ. 2014 г. | 2013 г. | Пазарен дял 2014 г. | Пазарен дял 2013 г. |
Panasonic | 1731 | 1700 | 36.4% | 39.5% |
AESC | 1149 | 1289 | 24.1% | 30.0% |
LG Chem | 739 | 812 | 15.5% | 18.9% |
Mitsubishi/GS Yuasa | 335 | 293 | 7.0% | 6.8% |
BYD | 274 | 117 | 5.8% | 2.7% |
Samsung | 215 | – | 4.5% | 0.0% |
Air Lithium (Lyoyang) | 143 | – | 3.0% | 0.0% |
ACCUmotive | 71 | – | 1.5% | 0.0% |
Tianneng | 55 | – | 1,2% | 0.0% |
Siemens | 50 | 91 | 1.0% | 2.1% |
ОБЩО | 4762 | 4302 | 100.% | 100.0% |
От EVSales.blogspot
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.