Един от интересните елементи на BMW i8

Компоненти
В този блог: GKN може да ти е позната с производство на карета за полуоси, но е и компанията създала e-трансмисията на супер нашумял сега модел.

Нарича се eAxle и е задвижващ елемент в новия спортен плъгин хибрид BMW i8. eAxle осигурява мощност за предните колела на i8 чрез 96 кВ, 250 Нм електромотор, а задните се задвижват от 170 кВ/231 кс три-цилиндров двигател с вътрешно горене...

Електромобилите и някои хибриди обикновено са оборудвани с едностепенни трансмисии, но според GKN използването на фиксирана предавка ограничава електрическите задвижващи системи откъм ускорение или максимална скорост, защото над определена скорост трябва да се изключват, за да предотвратяват потенциални повреди в електромотора.

С допълнителна предавка ускорението и пробегът се подобряват и в BMW i8 първото абсолютно е така, с чудесните 4.5 сек. до 100 км/ч. Вероятно има известна помощ и за пробега, но в сегашния вариант на спортния плъгин хибрид той е силно ограничен – на ток BMW i8 изминава до около 35 км. Но така са повечето сегашни плъгин хибриди.

Освен това, eAxle модулът дава възможност да се намали обемът на електромотора, с което се понижава теглото и съответно се увеличава ефикасността. Но и самият eAxle агрегат е малко инженерно чудо, с тегло само 27 кг и размери 325 мм / 562 мм / 313 мм.

gkn_exle

За да направят модула по-тесен, превключващият механизъм е на входния вал вместо на междинния в средата на трансмисията. Дори с въртящия се до 11,400 об/мин вал екипът на GKN е постигнал прецизен контрол на електромотора и синхронизирането, за плавно превключване при всякакви условия.

Засега не сме правили тест драйв на BMW i8 – в края на октомври в BMW Мюнхен ни предоставиха само BMW i3 – но при първа възможност ще се уверим лично как работи новият механизъм на GKN.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

подръжниците на хибридите, в това число и самите производители, как така не разбраха още, че бъдещето/пазарът ще е на простото, на ефективното, рационалното! ТЕСЛА по елементарен начин го показа на целия свят, но останалите "новаторски" компании(БМВ) пробиват стени с глави ...

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения