В този блог: Разговори между BMW и Tesla може да олекотят неочаквано Model X.След като Елон Мъск каза пред германското издание Der Spiegel, че карбоновите панели са "интересни за нашия отдел по разработка на купета" и "сравнително икономически ефективни", слуховете за разговори между BMW и Tesla Motors започнаха да изглеждат по-реални...
Това, за което се говори е, че Tesla Model X може да получи карбонови (или по-точното композитни от въглеродни влакна и пластмаси) панели от BMW.
Един добър кандидат за изработване от такъв материал са крилатите сгъваеми врати на Model X, които са една от причините за забавяне на производството. Това би ги олекотило значително, а може да се добави и визуален ефект (да се вижда суровият материал) като при BMW i3 и i8.
Но ако сега BMW помогне на Tesla да олекоти своя електрически SUV няма ли да осигури конкурентно предимство на Tesla на електромобилния пазар през 2015 г.? Възможно е, но засега няма планиран изцяло електрически BMW SUV, който да пострада от това. Има обаче такъв при един от основните конкуренти на BMW – Audi.
От друга страна, спряганите разговори между BMW и Tesla са най-вече за зарядни технологии и инфраструктура. А кой не би искал да се възползва от Supercharger мрежата на Tesla, която става все по-голяма и за още две години буквално ще покрие цяла Европа.
И още нещо. Батериите. Да, BMW има договор със Samsung и експерт твърди, че батерията на i3 ще издържи много повече от тази на Model S, но с технологична помощ при батериите от Tesla, BMW може да настигне или дори задмине Nissan и GM при очертаващата се ожесточена битка с 300-километровите електромобили след около две години. Е, да, има го и нещото Tesla Model 3 в цялото това бъдещо уравнение...
В карбоновите панели вероятно има нещо, което на първо време може да не ни харесва. Но точно то е логично да е по вкуса на автопроизводителите. Поне докато повече компании не започнат да произвеждат такива, BMW и който още премине към тази технология, ще е в изгодната позиция да продава резервни панели и да печели от това.
В Tesla дават много на потребителя, но и си запазват много. Искаш да си купиш повреден Model S? Помисли пак, защото последната дума е на Tesla. Ако Model X се оборудва с карбонови врати (или други панели), при някаква повреда пак само от Tesla ще можеш да ги вземеш. По нашенски казано, връзват си гащите с тези нови технологии хората.
Интересно е и друго. Ако това се случи (специално с вратите) как ще успеят толкова бързо да ги произведат и преминат тестове с карбонови компоненти, та да смогнат за пазарния дебют след около година? В една скорошна статия озаглавена "Inside Elon Musk’s 1.4 Billion Score" се казва, че Model X може да получи моментално карбонови елементи и ако е така – супер за Tesla.
На нас засега ни остава да продължим да се информираме за развитието на нещата, в опит да сме в крак със случващото се и с новите технологии. Надяваме се да вършат добра работа на всички, а ако помогнат и за това Model X да дойде с по-голям пробег (близо 500 км), ще е направо бомба
От: Teslarati
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.