Париж забранява коли преди 1997 г. през работните дни за намаляване на замърсяването

Полезно и ефективно

В този блог: Коли преди 1997 и мотори преди 2000 г. със забрана за движение в делнични дни в Париж.

Във френската столица проблемът с изгорелите газове явно вече взима застрашителни размери и последната мярка в борбата срещу замърсяването на въздуха в града е забрана за движение на коли произведени преди 1997 г. през работните дни от седмицата...

В Париж добре правят, ами другаде? Ние, в България, например, не забраняваме по никакъв начин движението на стари и бълващи вредни газове превозни средства.

Това не са първите опити на парижката управа за ограничаване на замърсяването. Вече имаше забрани за движение с ограничение на скоростта и подобни такива практики включително цялостна забрана в определени дни.

Във френската столица има и други нови изисквания, като това на покрива на всяка новопостроена сграда да има или абсорбираща въглеродния двуокис зеленина, или соларни панели.

И сега това – от 1 юли в Париж влиза в сила забрана за движение на коли произведени преди 1997 г. през работните дни. Според статистиката само 10% от колите са на възраст, която забраната ще засегне, но те генерират половината от въглеродните емисии в града. Отнася се най-вече за старите дизелови коли, които са най-голямата част от проблема.

Масовото разпространение на дизелови коли си има предистория. След петролното ембарго на OPEC през 70-те, Франция и повечето останали европейски държави приеха политики за силно поощряване използването на дизелови превозни средства. Данъците върху дизела бяха намалени, за да може това да стане предпочитаното гориво за шофьорите. В резултат, доста над половината от колите във Франция днес са дизелови. И не само там, разбира се.

Факт е, че дизеловите коли са по-икономични. Проблемът е в това, че изхвърлят много повече замърсители, особено азотен оксид NOx и малки частици, които допринасят в огромна степен за смога и са изключително вредни за здравето на хората и животните.

Иначе казано, бяхме стимулирани (не че е свършило) да караме дизелови коли и така да пестим пари (заблуждавайки се, че го правим, харчейки прилични пари за ремонти), но се пропускаше елемента с вредата от използването на дизела.

Забраната в Париж важи и за мотоциклети произведени преди 2000 г. хем че и доста по-нови бълват син пушек на кило. Както и за колите, забраната е само за работните дни – не важи за празници, събота и неделя.

Кметът на Париж иска да забрани изцяло дизеловите коли в града от 2020 г. Подобни планове има и в Лондон и други големи градове.

Интересно е дали парижани ще започнат (масово) да продават старите си коли или ще нарушават забраната с риск да плащат солени глоби.

От: Gas2


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Супер, крайно време е... А ние, в България ще им купим таралясниците на по 20 годиники и ще си ги търкаляме безнаказано ощр толкова...

Георги Малинов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения