В този блог: Точно преди Коледа Елон пусна мухата за Supercharger v3 с (над) 350 кВт мощност.
На въпрос в Twitter дали има нови планове за монтиране на соларни панели по Supercharger зареждачките, Мъск отговори, че за да стане това навсякъде е нужна версия 3 на суперчарджърите, втора на Powerpack модулите и участието на Solarcity...
Точно този туийт обаче завършва с "Pieces now in place". Това е много интересно и след като SolarCity вече е част от Tesla, излиза, че и другите два елемента ги има.
На друг въпрос (пак) от Electrek, дали говорим за 350 кВт мощност, отговорът на Елон прозвуча хем майтапчийски, хем много яко:
@FredericLambert A mere 350 kW … what are you referring to, a children's toy? — Elon Musk (@elonmusk) December 24, 2016
То какво да очакваш от човек занимаващ се ракети за многократна употреба – какво са 2-3 мегавата за Supercharger станция с 8 места?!? :)
Съвсем наскоро писахме за голям проект на няколко автопроизводителя – да монтират 400 супер бързи зареждачки с мощност 350 кВт из Европа до 2017 г. Изглежда Елон и Tesla също няма да чакат и дори като нищо може (отново) да са първи и с това. Да не говорим, че ще им е по-лесно, защото трябва да добавят мощност към вече изградени станции, вместо да правят нови от нулата.
Иначе сега максималната мощност на суперчарджърите е до 145 кВт, та 350 кВт ще е съвсем друга игра. С такава мощност ще се стигне до това, за което техническият директор на Tesla Джей Би Стробъл говореше през 2012 г., че целта на компанията е да свали времето за зареждане до 5-10 минути.
Има и още. Дали с всичките тези нови версии някои станции на Tesla ще могат да работят самостоятелно, без връзка с мрежата? Мда, ще могат!
lang="en" dir="ltr">@djsearle @FredericLambert Yes, grid won't be needed for moderate use Superchargers in non-snowy regions — Elon Musk (@elonmusk) December 24, 2016
ОК, да видим как излиза сметката. Ако мощността на зареждане е 350 кВт и закачиш Tesla с 10% заряд в 90 кВтч батерия, поне до 50% от капацитета трябва да зарежда с максималната мощност. Тези 40% от 90 кВтч са 36 кВтч или около 1/10 от 350 кВт мощността за един час. Съответно една десета от часа са 6 минути или накратко:
– Близо половин батерия за около 6 минути!
След това с напредване на зарядната сесия мощността ще пада, но при 350 кВт би трябвало батерията да се зареди до 80% за не повече от 20 минути. Сега са само непроверени сметки, че тепърва ще минаваме през 100, 150 и 200 кВт устройства, които също ще намалят осезаемо времето за зареждане спрямо сегашните 50 кВт DC зареждачки.
Всичко това ни връща и към изоставения от Tesla модел с подмяна на батериите. Логично е с увеличаване на мощността моделът изискващ построяването на множество нови станции за роботизирана подмяна да стане ненужен.
Колкото до мощностите, определено са по-големи от тези, с които сме свикнали. Ще трябва да се правят много нови трафопостове с половин, един или повече от мегават мощност. Иска си съответните инвестиции, но е абсолютно изпълнимо и вече е очевидно, че отиваме натам.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин