Елон Мъск коледни изненади – баш Supercharger

Полезно и ефективно

В този блог: Точно преди Коледа Елон пусна мухата за Supercharger v3 с (над) 350 кВт мощност.

На въпрос в Twitter дали има нови планове за монтиране на соларни панели по Supercharger зареждачките, Мъск отговори, че за да стане това навсякъде е нужна версия 3 на суперчарджърите, втора на Powerpack модулите и участието на Solarcity...

Точно този туийт обаче завършва с "Pieces now in place". Това е много интересно и след като SolarCity вече е част от Tesla, излиза, че и другите два елемента ги има.

На друг въпрос (пак) от Electrek, дали говорим за 350 кВт мощност, отговорът на Елон прозвуча хем майтапчийски, хем много яко:

То какво да очакваш от човек занимаващ се ракети за многократна употреба – какво са 2-3 мегавата за Supercharger станция с 8 места?!? :)

Съвсем наскоро писахме за голям проект на няколко автопроизводителя – да монтират 400 супер бързи зареждачки с мощност 350 кВт из Европа до 2017 г. Изглежда Елон и Tesla също няма да чакат и дори като нищо може (отново) да са първи и с това. Да не говорим, че ще им е по-лесно, защото трябва да добавят мощност към вече изградени станции, вместо да правят нови от нулата.

Иначе сега максималната мощност на суперчарджърите е до 145 кВт, та 350 кВт ще е съвсем друга игра. С такава мощност ще се стигне до това, за което техническият директор на Tesla Джей Би Стробъл говореше през 2012 г., че целта на компанията е да свали времето за зареждане до 5-10 минути.

Има и още. Дали с всичките тези нови версии някои станции на Tesla ще могат да работят самостоятелно, без връзка с мрежата? Мда, ще могат!

ОК, да видим как излиза сметката. Ако мощността на зареждане е 350 кВт и закачиш Tesla с 10% заряд в 90 кВтч батерия, поне до 50% от капацитета трябва да зарежда с максималната мощност. Тези 40% от 90 кВтч са 36 кВтч или около 1/10 от 350 кВт мощността за един час. Съответно една десета от часа са 6 минути или накратко:

– Близо половин батерия за около 6 минути!

След това с напредване на зарядната сесия мощността ще пада, но при 350 кВт би трябвало батерията да се зареди до 80% за не повече от 20 минути. Сега са само непроверени сметки, че тепърва ще минаваме през 100, 150 и 200 кВт устройства, които също ще намалят осезаемо времето за зареждане спрямо сегашните 50 кВт DC зареждачки.

Всичко това ни връща и към изоставения от Tesla модел с подмяна на батериите. Логично е с увеличаване на мощността моделът изискващ построяването на множество нови станции за роботизирана подмяна да стане ненужен.

Колкото до мощностите, определено са по-големи от тези, с които сме свикнали. Ще трябва да се правят много нови трафопостове с половин, един или повече от мегават мощност. Иска си съответните инвестиции, но е абсолютно изпълнимо и вече е очевидно, че отиваме натам.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Остава да разберем имат ли Панасоник клетки издържащи на такова бързо зареждане.

Веселин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

На мен ми е по-интересно съществуват ли въобще такива клетки, които не просто издържат на такъв заряд, а и запазват дългия си живот въпреки това.

Valentin
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

а може би се намеква(намирисва) на нови батерии - кондензатор-батерия!?

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари