В този блог: Мрежа от 102 бързи зарядни станции ще бъде инсталирана на една от най-големите магистрали в Канада.
Канадската електромобилна индустрия е на път да получи значителен тласък с обявяването на споразумение между компаниите eCAMION, Leclanche и SGEM за разработване и инсталиране на мрежа от 34 Станции за бързо зареждане по Транс магистрала Канада (TCH).
Проектът има за цел да насърчи приемането на електрически автомобили в Канада и включва инвестиция в размер на $13,6 милиона и частично се финансира от Natural Resources Canada (NRCan) по канадската програма за енергийна иновация.
ECAMION и Leclanche са формирали съвместно предприятие, базирано в Торонто, наречено FAST Charge Inc., за управление на проекта TCH и по-нататъшно разширяване на мрежата от зарядни станции в Северна Америка.
Новата архитектура, разработена от FAST Charge, се състои от система за съхранение на енергия, използваща големи литиево-йонни батерии. Благодарение на тази нова архитектура, която ще действа като буфер между електрическата мрежа и превозното средство, станциите ще позволяват зареждане на ниво 3 и дори по-високо, което означава, че времето за пълно зареждане на колата ще може да се снижи до 20 минути.
В основата на всяка станция ще бъде най-съвременната система за съхранение на енергия FAST Charge, включваща усъвършенствани литиево-йонни батерии с много голям капацитет, които ще изтеглят и съхраняват енергия от мрежата за използване от зарядните станции, когато това се изисква.
FAST Charge вече започна работа по първите станции благодарение на полученото от NRCan финансиране и трябва до края на тази година да завърши проекта по изграждане на зарядната станция, а през първото тримесечие на 2018 да започне с инсталирането на станциите по зададените обекти.
Бързите зарядни станции ще бъдат инсталирани на 34 обекта по протежение на пътната магистрала Транс Канада, свързваща провинциите Онтарио и Манитоба, а на всяка станция ще могат да се зареждат до три електромобила едновременно
Тези 34 зарядни станции ще покрият периметър от около 3,000км и ще бъдат разположени на всеки 100км по протежение на магистралата.
По предварителни изчисления инсталирането на тези 102 бързи зарядни станции ще намали вредните емисии с около 0,7 милиона тона през първите пет години от експлоатацията. Освен това, всяка станция за зареждане може да бъде свързана с източник на възобновяема енергия като слънчева енергия или вятър, за да се увеличи шофирането с по-малко вредни емисии допълнително.
Подобен проект за изграждането на зарядна инфраструктура обяви наскоро и Столична община, но подробности около старта на проекта все още предстоят.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин