В този блог: Електромобилният натиск върху големите автопроизводители продължава
Немските автопроизводители имат още един повод за притеснение, след като от Европейската комисия обявиха плановете си да въведат задължителни квоти за електромобили от 2025г.
Германският в. "Ханделсблат" съобщава, че по този начин ЕК възнамерява да ускори процеса на излизане от употреба на автомобили с двигатели с вътрешно горене.
До края на годината Брюксел планира да представи пакет от мерки за развитие на "щадяща климата мобилност", като е възможно е той да включва квоти за минимален брой произведени и продадени електромобили, както и по-строги мерки за вредните емисии.
Тези промени определено няма да се харесат на големите автопроизводители, които всячески се опитват да отлагат по-сериозното си навлизане на електромобилния пазар.
Според Асоциацията на автомобилостроителите в Германия (VDA) въвеждането на такъв принцип е "погрешен ход", тъй като продажбата на електромобили зависи от много фактори, на които самите концерни не могат да влияят.
Германските власти се намират в доста интересна позиция, защото вече не могат да защитават публично компании като VW, а същевременно са под техния натиск да им дадат още няколко години докато навлязат в електрическата мобилност.
Интересно е обаче защо веднага асоциацията скача предвид че се говори за срок от цели осем години? И това ли им се струва малко време, за да започнат вече по-сериозно да се ориентират електрическите коли. Наистина ли смятат, че след купищата скандали, в които бяха замесени през последните години всички са длъжни да ги чакат да разработват нещо, което да "бие" Tesla?
По-малко от месец остава до изборите в Германия и правителството определено има доста трудна задача за решаване, която в крайна сметка може и да не се окаже в полза на автоиндустрията.