Задължителни квоти за електромобили предвижда ЕК от 2025 г.

Полезно и ефективно

В този блог: Електромобилният натиск върху големите автопроизводители продължава

Немските автопроизводители имат още един повод за притеснение, след като от Европейската комисия обявиха плановете си да въведат задължителни квоти за електромобили от 2025г.

Германският в. "Ханделсблат" съобщава, че по този начин ЕК възнамерява да ускори процеса на излизане от употреба на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

До края на годината Брюксел планира да представи пакет от мерки за развитие на "щадяща климата мобилност", като е възможно е той да включва квоти за минимален брой произведени и продадени електромобили, както и по-строги мерки за вредните емисии.

Тези промени определено няма да се харесат на големите автопроизводители, които всячески се опитват да отлагат по-сериозното си навлизане на електромобилния пазар.

Според Асоциацията на автомобилостроителите в Германия (VDA) въвеждането на такъв принцип е "погрешен ход", тъй като продажбата на електромобили зависи от много фактори, на които самите концерни не могат да влияят.

Германските власти се намират в доста интересна позиция, защото вече не могат да защитават публично компании като VW, а същевременно са под техния натиск да им дадат още няколко години докато навлязат в електрическата мобилност.

Интересно е обаче защо веднага асоциацията скача предвид че се говори за срок от цели осем години? И това ли им се струва малко време, за да започнат вече по-сериозно да се ориентират електрическите коли. Наистина ли смятат, че след купищата скандали, в които бяха замесени през последните години всички са длъжни да ги чакат да разработват нещо, което да "бие" Tesla?

По-малко от месец остава до изборите в Германия и правителството определено има доста трудна задача за решаване, която в крайна сметка може и да не се окаже в полза на автоиндустрията.

 

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

направо се просълзих за германските автомобилостроители!

най-добре за тях да не важат тия квоти ..., даже да намалят изискванията за емисии - етап 2, например!! ... то и без това не могат да постигнат етап 6!

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Не е като да не могат , VW Audi произвеждат коли и на CNG, които покриват всички стандарти
Иначе и аз съм фен на електричките не ме разбирайте погрешно

Трейсчо
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

По принцип нищо не би могло да ги спре да въведат подобно нещо, но поне засега няма да го направят. Преди няколко часа излезе официалното опровержение: https://www.reuters.com/article/us-emissions-autos-idUSKBN1AN14Q

Иван Войков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Който иска намира начин да. Очевидно са прекалено много парите и няма как да не клекнат пред това, което автопроизводителите искат на този етап. В Китай не мина номера ама у дома си е друго

Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари