В този блог: Електрически ученически автобус и EV версия на Ciatro ще пусне Mercedes Benz през 2018 и 2019.
Daimler изостават значително с електромобилите засега, но пък опитват наваксват с по-бързи действия в сектора на електрическите камиони и автобуси.
FUSO eCanter бе обявен като първият електрически камион пуснат в серийно производство, но засега едва 500 бройки от него са планирани за производство през следващите две години по поръчка на UPS и увеличение на производството е планирано чак 2019..
Наред с електрическите камиони Mercedes Benz са на път да започнат и серийно производство на електрически вариант на най-продаваният си и известен автобус - Ciatro, който през следващите 8 месеца ще премине през финалните си тестове.
Модулният дизайн на комплекта батерии е направен така, че да позволява персонализиране според желанията на различните клиенти, а освен възможността за зареждане от електрическата мрежа в депото, Mercedes-Benz ще предложи и различни варианти за междинни презареждания.
Сред особеностите на електрическият Citaro са прецизното рафинирано топлинно управление на системите за задвижване и климатичните системи на автобуса. Това управление на топлината значително ще намалява консумацията на енергия и същевременно ще увеличава пробега на автобуса без да се променя размерът на батерията.
Citaro понастоящем се подлага на един и същ всеобхватен цикъл от изпитания и тестове, на които се подлага всеки друг автобус, построен от Mercedes-Benz.
Прототипите например вече успешно са преминали първоначалното зимно изпитване при ледени температури в арктическия кръг, както и през лятото в Сиера Невада.
От началото на следващата година се продължава с тестове за издръжливост и детайлни усъвършенствания, а плановете на Mercedes-Benz са да започнат серийно производство през есента на следващата година. Автобусът е толкова добре доказан, че компанията вече сключва предварителни договори.
Електрическият Citaro ще отбележи своята световна премиера през септември 2018 г. на изложението IAA Commercial Vehicles в Хановер.
Миналата седмица Daimler представиха и електрически ученически автобус, който от 2019 ще кара децата на училище. Автобусът е съвместна разработка със своята американска компания Thomas Built Buses, и е оборудван със 160 kWh батерия, която ще му позволява да измине до 160км.
Пробегът не е голям, но тези автобуси обикновено изминавт кратки маршрути, така че този диапазон трява да е напълно достатъчен за тях. А стикерите с кабела определено изглеждат като свежа украса отвън.