Toyota ще си партнира с Panasonic за навлизане в електромобилния свят

Полезно и ефективно

В този блог: Toyota ще си партнира с Panasonic за производството на призматични батерии за електромобили.

Panasonic се установи като лидер в доставките на батерийни клетки за автомобилната индустрия чрез партньорството си с Tesla, която се превърна в най-големият потребител на батерии в света...

Сега в това направление се присъединява и Toyota, с ново партньорство между двете японски компании за работа по проучване на възможността за създаването на съвместно предприятие за производство на призматични батерии.

Това споразумение между двете компании ще има за цел да спомогне за намирането на решения на належащи обществени проблеми като: глобалното затопляне, замърсяването на въздуха, изчерпването на природните ресурси и енергийната сигурност.

Освен това двете компании ще обедният усилия в опит да отговорят на нарастващото търсене и очакванията от електрическите превозни средства. За да постигнат тези цели, Toyota и Panasonic ще се стремят към по-нататъшни подобрения в технологията за батериите.

Toyota все още е много назад в електромобилния свят, защото продължава да хвърлят повече усилия за развиване на технологията с водородни горивни клетки.

Най-голямото електромобилно "постижение" на Toyota досега беше партньорството с Tesla, която разработи задвижващата система на Toyota Rav4 EV. Съвместната им работа обаче приключи сравнително бързо и производството на RAV 4 EV бе преустановено, след като Toyota продаде всичките си Tesla акции.

Интересното е, че Panasonic и Toyota планират да работят по разработката на "призматични" батерийни клетки. Panasonic се занимава предимно с цилиндрични клетки, които Tesla вгражда с хиляди във всяка от батериите на своите електромобили.

От известно време насам различни стартъп компании, които навлизат в електромобилния свят започват с една и съща концепция за използване на хиляди по-малки цилиндрични клетки в батерийните пакети. Поне засега обаче утвърдените автопроизводители остават скептични към тази технология и предпочитат да се съсредоточат върху по-малко, но по-големи призматични клетки.

Това е и една от основните причини продукцията на Panasonic да е фокусирана върху цилиндрични клетки, но наскоро компанията обяви разширяване на производствения капацитет във всичките си заводи, включително тези, които произвеждат призматични клетки.

Toyota планира да пусне първия си електромобил на пазара през 2020 г., което прави компанията доста закъсняла в сравнение с останалата част от индустрията, но както се казва, "по-добре късно, отколкото никога".

Toyota все пак е любима марка на много хора и те вероятно ще изчакат до пускането на първия електромобил на компанията, който за следващите две години може да бъде значително оптимизиран и те ги вкара директно с конкурентен по цена и характеристики модел на пазара.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Toyota от доста известно време използва Panasonic Ni-MH батерии в техните хибриди, връзката не е нова. Това е батерията на Prius от 2005:
https://www.dropbox.com/s/yvcf04ei1ix365y/2016-10-10%2016.17.14.jpg
https://www.dropbox.com/s/pj8z6t5l4iavqvi/2016-10-10%2016.21.23.jpg
Първото поколение RAV4-EV от преди 20 години също използва Ni-MH батерии "EV-95" (95 Ah клетки) на Panasonic.

Последно редактиран Преди 6 години от Влади Иванов Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари