В този блог: Холандската компания Port-Liner изработва две огромни електрически баржи наречени 'Tesla ships'.
Компанията обяви, че двата съда ще се готови до есента и ще плават задвижвани от електричество през холандския канал Вилхелмина...
Ето че и в морския бизнес искат да се отъждествяват по някакъв начин с Tesla. Инвестицията на холандците е на стойност €100 милиона и получава €7 милиона субсидия от Евросъюза. Очакванията са двата кораба да окажат значителен ефект върху местния транспорт между пристанищата на Амстердам, Антверп и Ротердам.
Според изпълнителния директор на Port-Liner Тон ван Мееген "в Европа се движат около 7,300 съда за вътрешни доставки и над 5,000 от тях са притежание на предприемачи от Белгия и Холандия. Ще са нужни много години индустрията да мине изцяло на зелена енергия".
Новите баржи са проектирани да возят по 280 контейнера и сметките на компанията показват, че първите 6 баржи ще елиминират 23,000 камиона от улиците годишно в Холандия. Или 23,000 курса с камиони, не сме сигурни което точно от двете имат предвид.
В синхрон с предназначението да возят контейнери, решението за батериите на баржите също е такова – те са поместени в контейнер. Това според Мееген дава възможност за конверсия на задвижвани с ДВГ баржи. Помислили са и за чистотата на тока – зареждането става на пристанищата от доставчика на "зелен" ток Eneco, който осигурява захранване само от соларни, вятърни и водни централи.
Първите баржи се строят в момента и трябва да заработят по-късно през годината и са доказателство, че електро задвижването може да се прилага и при тежките транспортни решения.
В Китай вече заработи електрически кораб с огромна 2.4 мегаватчаса батерия, въпреки че засега превозва въглища. Има и други електро кораби (в скандинавските страни), така че раздвижване в сектора вече има.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин