В този блог: След две години плаване първият електрически ферибот показва много добре, защо е по-ефективен от дизеловите си братя.
Операторите на първият изцяло електрически ферибот в Норвегия започват да получават доста обещаващи данни за възможностите на превозното средство, които определено попадат в категорията впечатляващи.
Те твърдят, че работата на изцяло електрическият ферибот намалява вредните емисии с 95%, а оперативните разходи по поддръжката му са с 80% по-малко в сравнение със задвижваните от конвенционални горива.
Въпросният ферибот се нарича "Ampere" и е пуснат в експлоатация през май 2015 г. с цел да се намалят емисиите на NOx и CO2, както и шумовото замърсяване на водата.
Това е резултат от обширно партньорство между Norled AS, корабоплавателна компания и ферибот оператор, Fjellstrand Shipyard, Siemens AS и Corvus Energy.
Norway's first all-electric ferry has reduced CO2 by 95%, operating cost by 80%, resulting in 53 further orders for shipbuilder Fjellstrand. Electric #mobility turns into success story for country's #maritime industry. #NordicEVS #EV pic.twitter.com/G5TVTcWZPm
— Rolf Wüstenhagen (@wuestenhagen) February 2, 2018
Успехът на първият електрически ферибот бе и основната причина да бъде създаден нов такъв под името "Elektra", който влезе в експлоатация през лятото на миналата година. А по данни на Norled AS компанията е събрала поръчки за направата на още 53 ферибота.
Ето един кратък видеоклип от официалното пускане на Ампер през 2015 г.:
Морският транспорт определено започва да наваксва с прехода към електрически превозни средства и след като миналата година два огромни ферибота бяха конвертирани на ток и станаха нах-големите изцяло електрически кораби в света, в началото на тази година бе обявен и проект за електрически баржи, които ще пренасят голямо количество товар на ток по вода и ще отменят нуждата от над 20,000 дизелови камиона по пътищата.