В този блог: Fastned засича времето за зареждане на DC зареждачки на няколко електромобила.
Зареждането на електромобили може да е много различно не само заради условията, но и заради отделните типове зарядни станции и батерии. Това прави правенето на сравнителни тестове изключително полезно.
Разполагайки с мрежа от зарядни станции Fastned има възможност да направи такива тестове, на които попаднахме в блога на Педро Лима. Естествено коментарите под блога са не по-малко ценни от самите тестове и сред тях може да се намерят допълнителни потребителски данни.
Сред информацията липсват данни за зареждане на Tesla, което има логично обяснение – собствениците на Tesla очевидно предпочитат безплатното и повече от два пъти по-бързо зареждане на Tesla Supercharger станции, отколкото платеното и по-бавно на Fastned зареждачки. С идването на Model 3 това ще се промени неминуемо.
Сега към данните за зареждане.
Nissan LEAF
- 24 кВтч батерия: бързо зареждане до 25%, след което мощността спада плавно
- 30 кВтч батерия: бързо зареждане до 80%, след което мощността спада плавно
- 40 кВтч батерия: бързо зареждане до 60%, след което мощността спада плавно
BMW i3
- 22 кВтч батерия: бързо зареждане до 65%, след което мощността спада плавно
- 33 kWh edition: бързо зареждане до 85%, след което мощността спада плавно
Hyundai IONIQ Electric
- Бързо зареждане до около 75%
- Над 85% мощността спада до 22 кВт
За около 20 мин. зареждане IONIQ дава пробег около 100 км.
Volkswagen e-Golf
- 26 кВтч батерия: бързо зареждане до 75%, след което мощността спада плавно
- 36 кВтч батерия: бързо зареждане до 80%, след което мощността спада плавно
Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt EV
И двете коли са абсолютно идентични и зареждат бързо до около 55%. След това мощността започва да спада и след 70% зареждането спада на 22 кВт, а след 87% на 16 кВт.
Всичките тези данни идват от тестове в оптимални условия и от опит знаем, че зареждането може да е различно (като мощност и продължителност) когато температурите на батериите са по-високи, например след интензивно шофиране в топло време или пък ниски, когато навън е много студено.
Така или иначе тези сравнителни данни дават добра представа за начина на зареждане на различните електромобили, но след две-три години нещата ще се променят много, с по-масовото навлизане на 150 кВт зареждачки и батерии, които да поемат такава мощност на зареждане.