Система за по-ефективно рециклиране на електромобилни батерии стартира това лято в Китай

Полезно и ефективно

В този блог: Автопроизводителите също ще участват в процеса на рециклиране на EV батерии в Китай.

Използването на батерии за електрически превозни средства ще се увеличи стремглаво през следващите няколко години и това ще предизвика редица проблеми, от които най-големият безспорно ще бъде процесът свързан с тяхното рециклиране.

Този проблем ще бъде особено голям в страни като Китай, където се правят най-много електромобили, но по въпроса вече се действа и това лято се задават нови изисквания свързани с рециклирането на батерии, които правителството ще въведе.

Китай планира да пусне в експлоатация система за проследяване на производството, продажбата, употребата и рециклирането на електромобилни батерии до края на август тази година.

Действието е в съответствие с проектоправилата, публикувани от министерството на индустрията миналата седмица, което се опитва да предотврати увеличаване на риска от замърсяване.

Китай има за цел да се превърне в доминиращ световен производител на електрически автомобили, но също така иска да бъде лидер и пример за добри практики за подпомагане на покупката на новите превозни средства и рециклирането, за да се справи с отпадъчните материали от употребявани батерии, които се очаква да достигнат 170,000 тона тази година.

Министерството на промишлеността и информационните технологии заяви в документ, публикуван на уебсайта си, че ще създаде "платформа за управление на проследяването", обхващаща целия жизнен цикъл на батериите за електрически автомобили от производството до рециклирането.

Системата ще изясни кой е отговорен за обработката и рециклирането на употребените батерии и също така ще създаде официална система за мониторинг, казват от министерството.

Освен производителите на батерии и компаниите занимаващи се със самото рециклиране и производителите на електрически автомобили също ще трябва да участват в схемата, като за тази цел ще бъдат задължени да предоставят онлайн услуги за рециклиране на клиентите, както и подробна информация за практиките за рециклиране още при самата покупка на електромобил.

Системата ще обхване и внесените от други страни електрически автомобили.

В Китай са произведени над 150,000 нови енергийни превозни средства през първото тримесечие на 2018 г., което е със 157% повече от преди година. 

Общият брой на фирмите, произвеждащи нови енергийни превозни средства в Китай вече е 102, а сумарно те предлагат на пазара 355 модела електромобили, хибриди и задвижвани от горивни клетки коли.

Хора в тази дискусия

Коментари (6)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Чувствам се все едно живея в държава която е в Каменната ера. Хората вече почват да мислят за рециклиране, а повечето българи си мислят че електромобилите са само по филмите!

Последно редактиран Преди 4 години от Ivo Ivo
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Като гледам каква е кал на паркинга пред блока даже се чудя дали и знаем още за камъните. Това дето Dilbert се гаври за Елбония пълна с кал до гърдите си е отчаяната истина тука. Кофите за отделно рециклираме, ако има изобщо такива, са пълни с всякакъв боклук. Още се крадат чистачки и емблеми от колите. Трагедия братче

Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

При обемите, които се задават там трябва да се мисли отрано, че след това ще стане тегаво. Ние...да...тук сме още на ниво какво е това електромобил и любовта към бръмченето на двигателя. Резачка да има и да дига шум...Наскоро някой беше коментирал нещо за електрическото X3 дето се задава и някой го беше питал отдолу "За какво са ти тия електромери бе?...

Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Повечето коментари от мои клиенти относно електромобилите са, че след 20-тина години ще почнат да навлизат и тук.
Или най-тъпия въпрос:
"- Е къде да го заредя тоя електромобил? - пита клиента
- Ами в контакта като за начало! - отговарям
- Да, бе! - клиента
- - аз оставам без отговор "

Ivo
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

На новото винаги се гледа със страх и недоверие докато не стане масово. Около мен хората са с нагласата: като си купят и другите и аз ще си взема. Нямало сервиз сега, какво ставало ако катастрофира?!! Общо взето паника и негативно мнение вместо търсене на възможности и оправдания с "удобството" да си заредиш за 2 мин навсякъде бензин/дизел. Толкова са заспали всички с тези имагинерни удобства и познатото, че докато не стане неизбежно вероятно няма да минат на другия бряг.

Последно редактиран Преди 4 години от Стефан Хаджистойков Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Рециклирани Ni-MH акумулаторни батерии се правят от японците и се продават в различни размери. HR6/АА 2000 mAh клетки които имам са с малък процент, 4-5%, но явно старите батерии на Приусите вече имат втори и трети живот.

Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари