В този блог: Нови условия по субсиидите за електромобили обяви Австрия за 2019 и 2020 г.
Този път корекцията е надолу – за покупка на електромобил вече се предоставя субсидия в размер на €3,000, което важи за превозни средства на цена до €50,000 за частни потребители и до €60,000 за фирми.
Субсидията вече важи и за електромобили с водородни горивни клетки, а корекцията надолу е с €1,000. Досега субсидията беше в размер на €4,000. За плъгин хибриди дотацията остава €1,500, но вече няма да важи за модели с дизелови двигатели.
Сред другите новости е €400 субсидия за товарни електро колела за частни лица. За електрически мотоциклети категория L3e вече предоставят €1,000 вместо €750. И още една интересна добавка – €200 за домашни зарядни станции и "умни" кабели. Вероятно последното се отнася за шуко кабелите за електромобили, на които има кутия с контролна електроника и често са на цена €500-600
Тук има и нещо, което не сме сигурни, че разбираме добре, както е описано. А именно, че зарядните станции за сгради с множество апартаменти получават по €600, стига колите на собственици да са купени по едно и също време. Звучи доста странно, а може и да не е точно както го споделяме, но поне е ясно, че предишната субсидия за този случай е била €200.
При мощните зареждачки обаче нещата стават сериозни. И така е логично. За обществени DC станции с мощност над 43 кВт подкрепата е в размер на €10,000, а за устройствата с мощност над 150 кВт – €20,000. Предвид техните цени това е значително облекчение, което би дошло много добре на инвеститори и оператори и в други държави.
Общо за програмата са заделени €93 милиона за двете години, като средствата за фонда идват от министерството на туризма, министерството на транспорта и бизнес партньори, сред които автомобилни марки, вносители на електро колела и компании от спортната индустрия.
За предния две-годишен период са подадени 14,300 заявки за електромобили и двуколесни – по равно от частни лица и фирми. Интересно е как ще се отрази на търсенето това намаляване на бонуса. За сравнение, в Италия се заформя обратното – субсидията да се вдигне от €5,000 на €6,000.