В този блог: Ново решение (със старт играч) в лекотоварния сегмент за електромобили.
Миналата година немският производител Paul Nutzfahrzeuge обяви проект за конверсия на Mercedes-Benz Vario, който се очаква да започне от началото на този месец.
Първата конверсия на Mercedes-Benz Vario ще бъде представена по-късно в Мюнхен този месец, а местни компании и различни части от администрацията на Vilshofen, където ще се правят конверсиите, вече са направили поръчки.
Представянето през април, по време на търговския панаир Bauma, ще бъде водено от BPW Bergische Achsen, които са партньор по проекта и ще демонстрират възможностите на електрическия Vario на занимаващи се с извозване на отпадъци компании.
Mercedes Vario характеристики
За изграждането му ще се използва електрически заден мост представен за първи път по време на IAA 2016, който дава въртящ момент от 6,500 Нм и възможност за бързо ускорение дори при достигането на максималното допустимо тегло от 7,5т.
Обявеният пробег от 100км съвсем не звучи впечатляващо обаче, но пък ще има опция за увеличаването му спрямо желанията на различните клиенти.
От BPW споделят, че използват батерийната технология на BMW i и двете високоволтови системи инсталирани във Vario дават обща мощност на мотора от 84 кВт.
Управлението на батерията също така включва сензори и системи за отопление и охлаждане, а BPW предлага и различни системи за зареждане в зависимост от предназначението и изискванията на клиента.
Причината за тази инициатива на Paul Nutzfahrzeuge е факта, че Vario не се произвежда от 2013 насам и това е единственият начин съществуващите в движение модели да бъдат направени по природно съобразни, за да могат да продължат да се използват.
От Paul Nutzfahrzeuge казват, че конверсията няма да се отрази на теглото на превозното средство и то ще остане почти непроменено. Най-голяма разлика след конверсията ще се усеща във въртящият момент, който ще е значително по-висок от преди.
Освен това става ясно, че след монтажа на електрическата ос, колелата ще могат да бъдат контролирани индивидуално, а кръгът на завиване ще може да се изчислява по-точно.
Електрификацията на Vario също така трябва да намали и оперативните разходи по поддръжка, което е още един плюс пък и премахването на шума и вредните газове от тези стари камиони със сигурност ще бъде оценено от всеки минаващ наблизо пешеходец.