Ирландският национален железопътен оператор започна търг за „най-големия и най-зелен флот в историята на ирландския обществен транспорт“.
Националният железопътен оператор Iarnród Éireann обяви, че очаква предложения от различни производители от цял свят и оферта за до 600 електрически вагона за период от 10 години.
Проектът ще замени съществуващия DART флот на Iarnród Éireann, който понастоящем се състои от 76 стари влака и почти ще удвои бройката, ако проектът бъде изпълнен до край.
Проектът е на стойност €2 милиарда и има потенциал да увеличи флота от 76 на 120 влака, с по пет вагона всеки.
Отделно по проект Ирландия 2040 се очаква инвестиции в до 300 нови вагона, електрификация на линиите до Maynooth, M3 Parkway, Hazelhatch и Drogheda, и ключови инфраструктурни работи, за да се увеличи използването на влакове в района на Дъблин.
Ирландската железопътна компания отбелязва, че очаква електрическите вагони да съставляват по-голямата част от поръчките за влакове, но първата поръчка може да се състои от хибридни влакове, в случай че пълната електрификация на линиите не е готова на време.
Районите около Дъблин ще разполагат с напълно свободен от вредни емисии железопътен транспорт по новите планове и „до 80% от всички железопътни пътувания в Ирландия“ могат да видят същото бъдеще, според главният изпълнителен директор на Ирландската железопътна компания Джим Мийд
Ирландия се стреми да намали емисиите си на парникови газове и вижда влаковете с електрическо задвижване като ключов компонент в това.
Страната планира да генерира 70% от електроенергията си от възобновяеми източници до 2030 г. и наскоро последва Великобритания с обявяване на извънредна ситуация в областта на климата.