Заедно, няколко големи европейски организарии, отправят съвместно електромобилно послание.
ACEA, Eurelectric и Transport & Environment (T&E) публикуваха общо изявление с призив към европейските институции да подкрепят скоростно изграждане на интелигентна зарядна инфраструктура за електрически превозни средства.
ACEA е Европейската асоциация на автомобилните производители, в която членуват BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, PSA Group, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars и Volvo Group. Eurelectric представлява интересите на над 3500 компании в европейската електрическа индустрия и Transport & Environment's (T&E) е водеща европейска група за кампании в сферата на чистия транспорт, с над 60 организации членки в 25 държави.
Заедно, това е много и трите асоциации се обединяват около значимостта на това законодателите и политиците да реформират важни регулации като задаващите се Alternative Fuel Infrastructure Act (AFID) and the EU Buildings Directive (EPBD), за да може зареждането на електромобили да стигне до всеки дом, работно място и път.
Това звучи силно и е трудно изпълнимо, но посланието е категорично и е важно, че сега има големи и влиятелни организации, които го отправят. Защото, зарядната инфраструктура за електромобили ще се развива по-бавно и трудно, ако тежките структури не се размърдат, за да се дефинират и улеснят правилата за изграждане, да се осигурява (по-лесен достъп до) финансиране и въобще множество условия подкрепящи развитието на сектора.
Това ще изисква масивно разгръщане на стратегически разположена инфраструктура за интелигентно зареждане из целия Европейски съюз. Интелигентнa (или смарт) инфраструктура означава зареждащите системи да са така разработени, че да предоставят удобен и лесен достъп и начин на употреба, комуникация с централизирани компютърни системи с интерактивни функции и технически решения разработени за избягване претоварванията на електрическите мрежи. Към това може да добавим и V2G (Vehicle to Grid) функционалността, с която енергията от батериите на електромобилите може да се връща през зарядните станции към мрежата.
Според трите организации, такова развитие ще осигури несъмнени ползи за потребителите, електрическата система, автомобилната индустрия и обществото като цяло. Изпълнявано правилно, смятаме, че наистина ще е така.
Важно е също да не се разчита само на бъдещи инициативи, а да се използват по-добре и настоящи ЕС финансови инструменти, от които могат да бъдат заделяни средства за значително ускоряване развитието на зарядната инфраструктура във всичките държави от ЕС. Генералният секретар на Eurelectric Кристиан Руби смята, че до 2025 г. ще са ни необходими 1.2 милиона обществени зарядни стации в Европа.
Виждали сме и други прогнози, като тези на някои от големите производители на зарядни станции, за 3-4 милиона цел до 2025-та. Но важното е не само да се целим в милиони, а да се ускори устойчиво развитието и да се реализира видим прогрес. И сега, след като се обединяват за пръв път, трите оргаизации апелират потебителите да получат "правото на контакт".
Ерик Йонаерт от автомобилната асоциация казва нещо, което всички знаем. "За да убедим повече хора да преминат на електромобил, трябва да премахнем стреса свързан със зареждането, което означава всеки да може да зарежда където и да живее или иска да иде".
И като сме го подкарали на цитати, Юлия Полисканова, Директор на Clean Vehicles поделението в T&E, добавя, че "С подготвяната от автопроизводителите вълна от нови достъпни електромобили, сега трябва да направим така, че зарядните станции у дома, на работа или по пътищата, да се произвеждат, доставят и монтират бързо и лесно. Това ще направи зареждането на електромобили преживяване лишено от стрес за европейците".
След почти десет години работа в сферата на електрическата мобилност, за екипа на eCars е изключително радващо най-накрая да види такива обединени усилия от значими организации.
Действия, да започнат много по-интензивните действия!
Защото не е никак удобно да пътуваш надалеч и да търсиш контакти по фасадите на сградите, да ти разрешат да ги ползваш и да се надяваш, че ще можеш да заредиш (като на снимката отгоре при едно наше пътуване до Гърция).