Засечено – след 50,000 км батерията на Tesla Model S губи 0.5% от капацитета

Електромобили
В този блог: Седем месеца интензивно шофиране не оказват почти никакво влияние върху батерията на Model S.

Норвежецът Бьорн Ниланд явно си кара доста електромобила. Има хора, които карат и много повече, но средно 250 км дневно са си километраж. Така, за седем месеца Бьорн има около 53,000 км зад волана на своя Model S...

Във видео по темата, Бьорн казва, "Ако сметките ми са верни, говорим за 0.5 % деградация на батерията или около 2 км по-малко пробег (от типичния). Това е десет пъти по-добре от Tesla Roadster."

Видеото наистина показва въпросните (само) 0.5 процента спад в капацитета и как Бьорн е направил изчисленията.

За да е в добра кондицията батерията, Бьорн вероятно се е грижил добре за нея. Това има значение, като при всяка техника. Ние зареждаме нашия Рено Туизи почти винаги до макс. 80% от капацитета и не оставяме заряда да падне под 20%. Това се отразява добре на литиевите батерии в дългосрочен план, макар че предстои да мине доста време, преди да се убедим лично.

В случая с Model S, гаранцията на 85 кВтч батерията е 8 години. Ако приемем, че за цяла година капацитетът на тази на Бьорн (в случая) падне с 0.85 процента и тенденцията се запази, след 8 години ще има само 7-8% загуба на капацитет. Нека да ги завишим до 10 %, което пак е супер приемливо за такъв дълъг период на експлоатация.

Вероятно не всички ще са съгласни с това и всеки има право на своето мнение. Нашето е такова, че ако деградирането на батериите за 8 години е в диапазона 7-10 процента, някой ден на пазара на електромобили втора употреба няма да се притесняваме особено за батерии загубили значителна част от своите възможности.

От: Mein Elektroauto

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения