В този блог: SolarCity на Елон Мъск и роднини предлага нови още по-атрактивни условия за соларни системи.Докато четях статията "Ядрен туризъм" в новия брой на списание Нешънъл Джиографик неминуемо се замислих за пореден път за тока, с който зареждаме нашия Рено Туизи. И който използваме въобще. Чудесно е, че е евтин (сега се говори за повишение), но пък енергетиката ни не е в цветущо състояние. Не съм експерт, че да я обсъждам, но като гледам как се развиват соларния и вятърния сектор в много държави по света и какви са последствията от Чернобил и Фукушима, се чувствам задължен да пиша за тези неща и чрез нашия блог до повече хора да достигне информация за нови по-ефективни и освен това възможни решения...
В Чернобил сега радиацията не е висока, но всичко е запустяло, природата обзема някогашните градове и села и е пълно с "ядрени" туристи, носещи си гайгерови броячи. От някои дупки "извират" супер количества радиация, но като цяло тя е минимална. Както се изразява авторът на статията – "по време на обратния полет вероятно ще поема повече".
Но как да минем към соларна енергия, като е толкова скъпо да си монтираш система на покрива? Как да се отървем от въглищата и да заменим ядрените централи със соларни и вятърни, като още няма масово решение за съхранение на електроенергия. Отговорите на тези въпроси вече идват, при това основно от хората, свързани с онова борбено момче, решено да промени тотално света и да ни закара на Марс, Елон Мъск.
Неговите братовчеди въртят вече оформилата се като лидер в бранша в САЩ SolarCity, която през второто тримесечие на 2014 г. е монтирала повече соларни системи на физически клиенти от следващите я 50 конкурента... заедно.
Това говори ясно колко атрактивен е моделът им на работа, но сега добавят ново супер предложение наречено MyPower – соларна система със срок на изплащане 30 години, която става собственост на клиента. Колкото до съхранението, до 10 години очакват да продават всяка SolarCity система с батерия от гигафабриката на Tesla.
Този дълъг заем и собствеността за клиента не са случайни и засега ще се предлагат само в 7 американски щата. Наистина, далеч е от България, но какво пречи да пишем и да говорим за това, а съответно и ние да търсим такива супер условия. Важно е да се каже, все пак, че одобрение за MyPower лизинг получават хора с най-малко 680 кредит точки в щатите, което представлява средното ниво. Не е за само за най-изрядните, но е някакъв логичен праг.
Не е случайно, защото в Аризона, например, властите обмислят данъчно облагане на соларни системи, които не са собственост на техните ползватели. Съответно SolarCity се нагажда към това и предлага на хората дълъг период на изплащане и собственост върху системите. Става с един удар два заека – и фирмата пести, и хората получават соларни системи срещу минимална начална инвестиция и почват веднага да се възползват от по-евтината и чиста слънчева енергия.
Има и още един интересен елемент на предложението – MyPower програмата освен че финансира клиенти за 30 години, по нея клиентът плаща за соларните панели само ако системата работи.
С други думи, пак е лизинг, но собствеността върху системата е твоя. Това ми напомня за обратния вариант на нещата с отделния лизинг за батерията за електромобилите на Рено, но при тях батерията остава собственост на компанията – система, която не потръгва в България, но подочуваме, че нещата "ще се обединят" ;).
В SolarCity са уверени, че ще се справят финансово. Споменавам това, защото вече са направили инсталации за стотици милиони долари, които ще си връщат много бавно във времето. Но е невероятно, че го правят, защото иначе масовият потребител просто нямаше как да си осигури достъп до соларната енергия още сега.
30-годишният заем от SolarCity е с 4.5 процента лихва, но както вече стана дума е свързан с това колко кВтч произвежда системата. Ако тя не работи, не плащаш. Но кой си слага на покрива соларни панели, които да не работят?
Както и при Tesla, и при SolarCity в схемата няма посредници. Така цените са по-ниски, компанията сама монтира своите системи и нещата са по-чисти в отношенията с потребителя.
Всичко това постепенно ще обхваща все повече щати, а ще се развива и в Европа. При нас просто не са се намерили хора, които да направят това, което Мъск и неговите роднини правят в Америка. Защото банките засега не са залетели масово да дават (дългосрочни) кредити за соларни системи и няма как, защото някои от тях поддържат световните енергийни лобита.
Но с Tesla и SolarCity всичко се обръща наопаки (за тях), макар че за нас потребителите е точно обратното – нещата си идват на мястото. Очакваме Tesla зарядни станции в България през 2015 г., скоро ще питаме лично кога ще има и представителство и също така дали има планове за навлизане на SolarCity и в Европа. Защото не е ли страхотно да си зареждаш електромобила от собствени соларни панели?
Ядреният туризъм може и да е атракция, но е свързана с нещо, което но излиза прекалено скъпо!
Източник: SolarCity
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.