В този блог: За постигане на целта от 1 милион електромобила до 2020 г. в Германия явно ще са нужни финансови стимули.Тази цел постави канцлерът Ангела Меркел през 2011 г. и сега транспортният министър на Долна Саксония Олаф Лийс иска да ускори разпространението на електро колите с финансов стимул. Предложението на Лийс е федералното министерство да финансира покупката на електромобили с премия от €5,000, в помощ на целта от 1 милион електромобила по пътищата на Германия до 2020 г...
На този етап в Германия, както и в България, за електромобили не се плаща пътен данък. В Германия това важи за период от 10 години. Но с няма и 25,000 електромобила в страната през 2014 г. финансовият стимул явно ще е от съществено значение. И къде ли няма да е така?
Предложението на Лийс е за период от три години при покупка на нов електромобил правителството да поема €5,000 от цената. Същият стимул има от години във Франция, където от 1 ноември 2013 г. дори го увеличиха на €6,300, а в Англия държавата поема 5,000 паунда.
Лийс казва, че електрическата мобилност е много важна за постигане на климатичните цели на правителството. Но по-важно ни се струва това, че в свое изказване пред "Rheinische Post" той споделя опасение за германската индустрия. "Виждам опасност за германските автопроизводители и доставчици, ако продължим да изоставаме в това направление"
Германците имат какво да губят. Tesla Motors дърпа все повече клиенти на луксозни германски коли и с новия P85D тази тенденция вероятно ще се задълбочи още. Това се усеща и в България, със скорошната информация за поръчани 12 нови Tesla електромобила в регион Добрич. Случката "от германски SUV на американски електромобил" очакваме да става все по-масова у нас, поне докато германците не изкарат на пазара нещо конкурентно на Model S.
Затова е и натискът за стимули в Германия, които за 50,000 коли ще възлязат на около 250 милиона Евро, но според Лийс тази цена "определено си струва и държавата трябва да инвестира значително повече отколкото досега".
Националната платформа за електрическа мобилност на Германия предупреди през декември, че Германия може да пропусне целите си, ако не предприеми бързи мерки. Защото другите не чакат. Renault-Nissan концернът вече продаде над 200,000 електромобила, а от Китай идват заявки дори за "надмощие над Tesla".
Но те работят усилено по новите си електромобили, германците. Позакъсняват и ще им отнеме време, но до две години ще изкарат на пазара следващо поколение електро коли с повече пробег. С приемане на финансови стимули за покупка преди бума, продажбите наистина може да тръгнат рязко нагоре.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.