В този блог: Не е морски калмар, а пристанищен контейнеровоз на батерии с бързо зареждане, от Kalmar.
Kalmar е компания част от Cargotec, която представя първото решение за супер бързо зареждане на електрически пристанищни контейнеровози. FastCharge системата на Kalmar не генерира никакви емисии локално и може да работи в авто- и ръчен режим...
Ако не си ги виждал/а досега, това са странно изглеждащи индустриални возила, които местят контейнерите из пристанищата. Това на Kalmar е на ток, което пести много вредни емисии, а пристанищата са известни като сериозен генератор на такива.
Kalmar FastCharge технологията за зареждане, която ще видиш във видеото отдолу, е базирана на тази, която използват при електрическите автобуси. Само че тук зарядната станция с пантографа за супер мощно правотоково зареждане е поставена по маршрута на машината някъде из терминала.
Зареждането става в периодите между пренасяне на контейнери, които не са никак дълги – обикновено 30 до 180 секунди. Пълното зареждане отнема няколко минути и всичко му е високо – и системата, и мощността... 600 кВт. Това е колкото за пет Tesla Model S едновременно на 120 кВт Supercharger, макар реално да не е възможно, защото мощността се поделя между колите и не е максималната за всяка от тях отделно (става само ако се зарежда една кола).
Засега Kalmar FastCharge технологията е в процес на тестване във Финландия, с планове за пазарна реализация през 2016 г.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин