В този блог: Стари блузи и врати на хладилници използвани за Nissan LEAF.
Като всеки електромобил, Nissan LEAF не генерира никакви емисии в движение. Ако се зарежда с ВЕИ ток няма и замърсяване при източника (например електроцентрала работеща с въглища). Но производството на отделните компоненти също може да е замърсяващо и е интересно, че взимат това много на сериозно. Толкова, че използват всякакви рециклирании материали, като стари дреги и хладилници...
Главният инженер на LEAF Хидеточи Кадота обобщава подхода на компанията към колата като цяло така: "Няма никакви емисии, но ако се генерира твърде много CO2 по време на производството на колата, не може да я наречем устойчив продукт."
Целта на Nissan всъщност е да постигне повече от производството на електромобил, като разработи пълна гама "природо-неутрални" коли.
Сред материалите, които се използват при производството на LEAF, има рециклирана стомана, мед, алуминий, пластмаси и други, като според Nissan това не намалява качеството на новите компоненти. Дори обратното, защото веднъж произведени елементи имат по-добри свойства от тези на суровите материали и новите продукти са или със същото или с по-високо качество.
Това със старите дрехи и хладилници в заглавието не е майтап. Звуковата изолация в LEAF, например, се прави от употребявани дрехи (текстил) с променена структура, подходяща за изолация.
Някои от пластмасовите материали пък са произведени от рециклирани електроуреди. Идеята е, че ако старите пластики са със същия химически състав, може да бъдат стопени и превърнати в панели за интериора на LEAF.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин