Нов материал изключва батериите преди прегряване, рестарт при изстиване

Технологии

В този блог: Открит е по-надежден процес за термичен контрол на литиево-йонни батерии.

Изследователи от Станфорд са изобретили нова технология, която може да елиминира термичното ускорение в батерии с висока енергийна плътност. Термичното ускорение е верижна реакция, при която увеличение на температурата предизвиква допълнителни увеличения на температурата и неконтролируемо освобождаване на енергия...

Новият технологичен процес е публикуван в Nature Energy и проф. Женан Бао и нейните колеги го описват като литиево-йонна батерия, която се изключва преди прегряване и се рестартира при спадане на температурата.

Според проф. Бао, "Правени са опити с различни стратегии за разрешаване на проблема с инцидентните пожари в литиево-йонни батерии, но ние разработихме първата батерия, когато може да се изключи и стартира отново след повтарящи се цикли на загряване и охлаждане, без компромис с производителността."

Сред някои от досегашните опити за разрешаване на проблема са добавяне на елементи забавящи горенето към електролита и интелигентни батерии, които предупреждават преди нещата да се сгорещят прекалено.

Хората в екипа на проф. Бао обаче смятат последствията от тези техники за необратими, което налага нов подход към проблема.

Този нов подход е в разработката на пластичен материал с вградени нано частици от третиран с графен никел, от чиято повърхност стърчат шипчета. Събрани заедно частиците провеждат електричество, но когато батерията загрее твърде много, частиците се разделят и енергийният поток спира. След охлаждане, частиците се събират отново и батерията започва да доставя електрическа енергия.

Техниката е в прикрепване на полиетиленов филм към един от електродите на батерията така че електрическият ток да може да преминава през него. Допирането на шипчетата на частиците прави възможно протичането на тока. При критично загряване те се разделят и филмът спира да провежда енергия, което изключва батерията.

Екипът е успял дори да постигне настройка на температурата – по-висока или по-ниска в зависимост от това колко частици вкарват или какъв полимер използват. С това дизайнът става по-надежден и по-бърз от предишни опити за контролиране на термичните процеси и подобряване производителността на литиево-йонните батерии.

От: Green Car Congress


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

... това ми припомня как на състезанието в Малайзия формула-е колите като прегрееха нещо ... спираха за по няколко секунди да охлади и продължаваха. та дали не е вече изобретено нещо подобно?!

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари