В този блог: Швейцарски изследователи демонстрират система за зареждане на електромобили за 15 минути.
За да е възможно да се зареждат много електромобили наведнъж, значително по-бързо отколкото сега, трябва да се изграждат системи с мощност по няколко мегавата. Преди години това ми изглеждаше немислимо, но сега въобще не мисля така...
Масимилиано Капецали, заместник директор на проекта на EPFL Energy Center and the research казва, че с този проект "Целта ни е да слезем под психологическата бариера от половин час, но има и място за подобрения."
Вчера бях на среща с хора, които планират да си купуват Tesla електромобили и чух коментара "40 минути е много" когато споделих, че толкова време отнема зареждането на батерията на Model S до 80% на Supercharger станция на Tesla. "20 минути става," довърши човекът.
Явно доста хора са на това мнение, щом като екипи от учени работят за съкращаване на времето за зареждане. В случая с швейцарския екип, експериментът е с 4.5 мегавата мощност, която позволява до 50 коли да бъдат зареждани едновременно с мощност 80-100 кВт всяка. Говорим за коли със средно 25 кВтч батерии.
Знаели са от самото начало, че им трябва решение против претоварване на мрежата. И са го намерили в "междинен" модул за съхранение на енергия, който бидейки с размерите на корабен контейнер просто можем да му викаме гигантска батерия.
Нея я пълнят когато е по-малко натоварването, например нощем, а после използват тази енергия за бързо зареждане на електромобили.
Сметките по проекта показват, че за зареждане на 200 електромобила дневно е нужна система от батерии с капацитет 2.2 мВтч, която би заела обема на четири корабни контейнера. Звучи огромно, но не е така – погледни плаца на една куриерска компания и ще видиш многократно по-големи обеми. Свиква се.
Беше ясно отдавна и от проекти като този се потвърждава отново и отново – електромобилите ще променят навиците ни. Няколко начина на зареждане ще съществуват заедно в бъдеще – бавно нощно зареждане в домашни условия и супер ускорено, когато пътуваме на дълги разстояния.
От: Hybridcars
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин