В този блог: Интересът на Tesla към CCS стандарта за бързо зареждане идва около представянето на Model 3.
Бърз анонс във форума ни праща към новината, че Tesla Motors се включва в CharIN асоциацията, която подкрепя CCS стандарта за бързо зареждане на електромобили...
Новината идва първоначално от един от най-известните хора в електромобилния свят – Том Малогъни. Том е собственик на ресторант от Ню Джърси, който преди години се включи в първата електромобилна програма на BMW с MINI E и беше първият човек в Америка получил ключове за BMW ActiveE (хм, кога мина това време – писали сме за случката в линка преди 4 години :)
Том разпространява новината, че Tesla Motors е станала член на CharIN организацията, която популяризира CCS стандарта за бързо зареждане на електромобили. CCS означава Combined Charging System и комбинацията е в това, че един щепсел осигурява възможност и за AC зареждане, и за по-бързо DC зареждане.
CharIN е основана преди няколко години от BMW, Audi, VW, Porsche, Daimler, Ford и General Motors и наскоро е завършила разработката на 150 кВт зарядни устройства, които ще бъдат тествани по-късно тази година в Калифорния. След това предстои разработка и на 300 кВт зареждачки по CCS стандарта. На 150 кВт зарядна станция очакваме електромобил с 60 кВтч батерия да се зарежда от 10 до 80% за около 15-20 минути и двойно по-бързо на 300 кВт зареждачка. Това е за поне 200 км пробег.
Том споделя, че научил от приятел интересната новина, че преди около месец от Tesla дискретно са попитали дали могат да се присъединят към CharIN и предвид усилията, които полагат за Supercharger мрежата, едва ли ще преминат изцяло към CCS, но наистина е много интересно, че се включват в CCS играта.
Освен на Supercharger станциите, чрез специален адаптор Tesla Model S и X може да се зареждат и на CHAdeMO бързи DC зарядни, които обикновено работят с мощност до 50 кВт (реална около 43 кВт). CHAdeMO и CCS са две силно конкурентни системи, като първата идва от Япония и с този стандарт са оборудвани електромобили като Nissan LEAF и KIA Soul EV.
Едва ли е случайно, че Tesla проявява интерес към CCS системата точно около времето на показване на масовия Model 3. Реално стандартите са важният елемент за масовизиране на даден продукт, защото с тях има унифициране, което улеснява значително употребата.
Дали Model 3 ще има CCS опция засега не е ясно, но няма и да е особено трудно да се добави. Европейските версии на Tesla електромобилите са с Тип 2 контакт, който всъщност е горната част от CCS контакта/щепсела. Двата долни дебели пина са за бързото DC зареждане.
С други думи, ако електромобилът ти е оборудван с CCS контакт, можеш спокойно да го зареждаш с Тип 2 кабел от AC зарядна станция. Това е удобно и очакваме от 2017 г. да видим два стандарта като официални – Тип 2 за AC зареждане и CCS за DC/комбинирано зареждане.
Благодарско на Румен Велинов за анонса.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин