В този блог: В търсене на независимост от азиатските доставчици, VW планира €10 милиарда инвестиция в завод за батерии.
Според германското бизнес издание Handelsblatt, на 22 юни, 2016 г. бордът на VW ще гласува за инвестиция в размер на €10 милиарда за изграждане на завод за производство на батерии в Залцгитер, където сега се произвеждат двигатели с вътрешно горене...
Насред тежката дизелгейт ситуация тази инвестиция изглежда непосилна, предвид очакванията, че скандалът може да струва на компанията над €30 милиарда. Факт е, че има информация и намерения, обаче, което означава, че парите може да бъдат осигурени.
Човекът начело на Volkswagen сега – Матиас Мюлер – казва, че работи усилено с екипа си по нова стратегия за измъкване на компанията от съкрушителния удар, който VW си нанесе с дизеловите емисии. Тази нова стратегия включва план за годишно произвеждане на 1 милион електромобила и плъгин хибрида до 2025 г. Силно се надяваме да не планират нещо бутафорно от типа на 9:1 в полза на плъгин хибридите.
Вероятно ще са нужни поне две години на VW да завърши собствена гигафабрика за батерии. Това може да означава производство на стотици хиляди VW електромобили най-рано през 2019 г. Но пък е абсолютен завой за Германия в друга посока – досега големите германски авто концерни казваха, че няма смисъл тепърва да се инвестира в заводи за батерии и затова ще си купуват такива от Азия.
Събуждането е факт, но дизеловата хватка е твърде задушаваща за Германия. Малко преди новината за потенциалното изграждане на VW фабрика за батерии имаше друга – Daimer инвестира €3.5 милиарда за подобряване на дизелови технологии. През 2016-та? Не можаха ли да ги пренасочат към програмата си за електрическа мобилност? Очевидно не, защото в дизела са инвестирали толкова много милиарди, че нямат избор и трябва да продължават да запушват пробойните на потъващия кораб.
Изграждането на гигафабрика за батерии в настоящата финансова ситуация може да е супер предизвикателство за VW, но компанията може да няма друг изход. Днес, докато карах сина си на училище с малкия електрически Туизи и се нагълтахме с черния дим на един от многото VW замърсители, за миг си представих бъдещето с тази фабрика и как вече не избягвам панически коли с надпис TDI на задния капак по пътищата.
Не е само VW, всичко на дизел е така, но както обичам да казвам, "Да говорим за новия ти електромобил, не за стария ти дизел!"
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин