В този блог: Безжичното зареждане на електромобили ще бъде стандартизирано през 2018 г.
Международната организация SAE (Society of Automotive Engineers) одобри за публикуване "SAE TIR J2954 Wireless Power Transfer for Light-Duty Plug-In/ Electric Vehicles and Alignment Methodology" – ръководство за безжичен пренос на енергия за електрически превозни средства...
Безжичното зареждане на електронни устройства навлиза все повече на пазара и след него все повече компании се ориентират към разработки за безжично зареждане на електромобили. За да стигнем до пазарна реализация обаче е необходимо стандартизиране на тези по-мощни системи за пренос на електрическа енергия.
От основно значение е да се дефинират критериите за безопасност, ефикасност, съвместимост и електромагнитна съвместимост. Всичките тези параметри са отразени в SAE TIR J2954 ръководството, което е първата стъпка към стандартизиране и е разработено от PH/EV Wireless Power Transfer комитета на SAE, основан през 2010 г.
Технически, SAE TIR J2954 задава обща честота 85 kHz (81.39 – 90 kHz) за безжично зареждане на леки електромобили. В ръководството са описани четири нива безжично зареждане и е предвидено да може да се добавят още. С указване на честотата производителите ще могат да предлагат приемници за безжично зареждане в електромобилите, които са съвместими с множество безжични зарядни станции от различни марки. Нещо като Тип 2 контакта, с който са оборудвани много електромобили и зарядни станции.
Засега в J2954 спецификацията фигурират:
- 3.7 кВт
- 7.7 кВт
Предстои да бъдат добавени:
- 11 кВт
- 22 кВт
Вече са разработени TIR J2954 съвместими безжични зарядни системи от автопроизводители и доставчици, които в момента се тестват от екип на американското енергийно министерство и Idaho & Argonne National Labs. Тестовите данни ще бъдат използвани за финализиране на стандарта през 2018 г.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин