В този блог: Според израелската технологична фирма Mobileye, сегашният автопилот няма превантивни функции за страничен удар.
Системата за автоматично аварийно спиране (Automatic Emergency Braking – AEB) е предназначена само за избягване на удар отзад, посочват от компанията в коментар на смъртния случай в Tesla Model S врязал се под тир ремарке на магистрален път...
Дан Галвес от Mobileye, която участва в изработването на Автопилот системата на Tesla, пояснява настоящото ниво на технологията и очакваното развитие така:
"Ние се осведомихме за ситуацията във фаталния случай. Днешната технология за избягване на удари (AEB) е разработена специфично за предотвратяване на удар отзад. В този инцидент имаме странично идващо превозно средство, на което настоящите AEB системи не са разработени да реагират. Системите на Mobileye ще включват Lateral Turn Across Path (LTAP) засичане от 2018 г., а Euro NCAP рейтингите за безопасност ще отчитат технологията от 2020 г.”
Няма точна информация каква част от Автопилот технологията се прави от Tesla и каква от Mobileye. Знае се само, че Tesla използва EyeQ чипът на базираната в Израел компания. Според изпълнителния директор на Mobileye Зив Авирам, Tesla разработва и своя собствена система.
Междувременно се появи информация от шофьора на камиона (непотвърдена), че човекът зад волана на ударилия се в него Model S е гледал видео. Как точно го е установил в движение не е ясно, но е много тежко развитието към нови технологии да минава през такива трагични инциденти, за чието предотвратяване трябва да се полагат всички възможни усилия.
Добавка от 3 юли: Automotive News пише, че сержант от магистралния полицейски патрул на Флорида е казал в интервю, че в колата е намерен портативен DVD плеър
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин