Toyota пуска електробуси с водородни горивни клетки от началото на 2017 г.

Технологии

В този блог: Fuel Cell технологията от Toyota Mirai подобрена и монтирана на обществени возила.

В Toyota отдавна смятат, че горивните клетки и големите превозни средства са перфектната комбинация за създаването на среда с нулеви вредни емисии. Компанията започна да тества разработването на хидрогенни електробуси, а съвсем скоро тестовете може да преминат и към други транспортни средства като пикапи и малки камиони...

Още в началото на следващата година новите Toyota брандирани електробуси с горивни клетки ще бъдат пуснати на пазара, най-вероятно с известния boomerang headlight дизайн в предната част.

Има и нещо друго, което новите возила споделят с електромобилите на Toyota и това e задвижващата система Toyota Fuel Cell, която първоначално беше разработена за модела Mirai.

С направените подобрения новата задвижваща система е по-енергийно ефективна и е с максимална мощност от 2 х 113 кВт, а резервоарите побират еквивалента на 235 кВтч електроенергия.

Този голям запас от енергия прави електробусът една огромна подвижна зареждачка, която може да осигурява електричество в спешни случаи и именно поради тази причина доста от големите електрически превозни средства за Япония се произвеждат с тази система.

В подготовка за Олимпиадата в Токио през 2020 г. японското правителство показва желанието си да обърне повече внимание на зелените технологии и това включва закупуването на 6,000 хидрогенни електробуса. Очаква се в началото на следващата година тези возила да тръгнат по улиците на Токио, като в периода до старта на Олимпиадата 100 от тях да вървят по фиксирани маршрути.

От Toyota прогнозират, че към края на 2018 г. вече ще са готови с подобрена версия на електробуса на водород.

Основни спецификации на Toyota FC Bus
ШасиДължина / ширина / височина 10,525 / 2,490 / 3,340 мм
Капацитет (седящи, стоящи, шофьор) 77 (26+50+1)
FC модулМодел Toyota FC stack
Тип Солиден полимерен електролит
Максимална мощност 114 кВт × 2 модула
ЕлектромоториТип AC асинхронен
Максимална мощност 113 кВт × 2
Максимален въртящ момент 335 Нм × 2
Водороден резервоарБрой резервоари 10
Номинално работно налягане 70 MPa (прибл. 700 бара)
Плътност 5.7 wt%
Вътрешен обем 600 литра
БатерияТип Никел-метал хидрид
Захранваща мощностМаксимална 9 кВт
Общ капацитет 235 кВтч

Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! интересен подход ...

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен...

Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.

Виж още
Методи Маринов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара...... за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам....

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума