В този блог: Powerpack беше подложен на два противопожарни теста.
Tesla предостави два пакета батерии на противопожарните служби на САЩ, за да провери доколко са безопасни. Резултатите са впечатляващи...
Употребата на литиево-йонни батерии в големи станции за съхранение на енергия е нещо сравнително ново и затова Националната асоциация по превенция на пожари в САЩ е пожелала да разбере какво би се случило в случай на пожар. Безопасността е приоритет когато Tesla проектира своите батерии, но нищо не може да бъде сигурно преди да се изпробва. Затова миналата година компанията е предоставила два пакета Powerpack за да бъдат тествани на огън. Ето и резултатите.
Наскоро Tesla обяви своето второ поколение Powerpack батерии, които са с нови клетки и с доста подобрения, но цялостната структура на пакетите е подобна на тестваното от асоциацията първото поколение. Powerpack е изграден от същите капсули за съхранение на енергия, които се използват при Powerwall, но 16 на брой. При първото поколение Powerpack всяка капсула е съставена от около 900 клетки, разделени в два модула. Това прави около 14 400 клетъчни батерии или капацитет от 100 кВтч. Ето и диаграма на една капсула:
На 4-тия час огънят утихва. Резултатът - всички капсули са повредени и няма остатъчна енергия. Дългото излагане на огън довежда до прегряване на Powerpack, но експлозиите и пламъците остават затворени в кутията. Също така външната обшивка на Powerpack не е достигнала до температура, която би разпространила пожара при положение, че са спазени стандартите при монтиране на съоръжението.
Като заключение ако огънят започне в някоя от клетките, то той няма да подпали останалите клетки. В случай че огънят идва от външен източник, то пожарът няма да се разпространи от един Powerpack към останалите. Разбира се пакетите имат допълнителни защити, които не биха допуснали запалване изобщо.
От: Electrek
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин