Нова технология с потенциал да намали цената, размера и теглото на Литиево йонните батерии

Технологии

В този блог: Екип инженери от Бохум e разработил нова технология, която може значително да намали рамера, теглото и цената на батериите за електромобили.

Стандартната литиево йонна батерия за електромобил може да се състои от над хиляди отделни клетки. Всяка от тези клетки трябва да бъде снабдена със сензори за голенимината на тока и напрежението.

Тези сензори подават информация към системата за управление на батерията, като по този начин се спомага за баланса на зареждане на всяка една клетка и предотвратяване на евентуално прегряване на клетките. Литиево йонните клетки, които прегреят, могат да избухнат или да се запалят от прекалено нагряване.

Филип Дост е студент инженер в Бохумският Ruhr-Universität, който специализира механотроника и електрически системи и заедно с екипа е успял да разработи нова система, която намалява бройката нужни сензори за управлението на батерията.

Тази нова технология има огромен потенциал да намали допълнително размера, цената и теглото на батериите за електромобили тъй като именно сензорите са основен фактор в сегашните размер, тегло и цена на батериите.

Новата технология работи така, че намалява бройката на нужните сензори до един за големината на тока и един за напежението независимо от броя на клетките, които има в батерията.

Сензорите също така изпълняват функции, които спомагат за балансирането на клетките и по този начин се избягва нуждата от използването на отделна система за балансирането им.

"Балансирането на клетките в батерията е ключово за поддръжката на батерията и максимално ефективното й използване, особено след като батерията започне да остарява", казва Дост.

Всяка клетка реагира различно по време на зареждане и при разреждане. Докато процесът приключи някои коли са заредени повече спрямо други. В момента системата на зареждане работи така, че след като една клетка бъде напълно заредена, зареждането на останалите клетки спира.

Това води до сериозен дисбаланс, който се отразява негативно на батерията с времето и според екипа новата технология ще увеличи значително живота на батериите посредством доброто балансиране на клетките.

Сензорната система е разработена така, че може да се използва за каквито е да е литиевто йонни батерии независимо дали са направени за електромобили или за таблети, лаптопи, мобилни телефони или соларни системи.

Екипът от инженери вече получава сериозно внимание от големи автопроизводители и продължава да развива своят прототип така, че той да отговаря на изискванията на индустрията.

Цените на батериите са спаднали с цели 35% само за периода 2014-2015 г., но допълнителното намаляване на цените е все още нужно и ако тази технология види бял свят това ще бъде една много добра стъпка напред към по-бързата замяна на дизеловите и бензинови коли с електрическите.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари