В този блог: Новостартирала компания разработва електрически самолети за къси полети.
Кратките полети до 500 км представляват 30% от въздухоплаването и към самолети за такива полети се е насочил стартъпът Wright Electric. Целта им е до 20 години кратките полети да се извършват изцяло от електрически самолети...
Комерсиалното използване на самолети, захранвани с батерии е все още ограничено поради ниския капацитет на батериите в сравнение с тяхното тегло. Но с развитието им все повече компании се насочват към тази възможност.
Нов стартъп се е заел с нелеката задача да направи пътнически самолет за 150 души, който да се захранва изцяло от батерии. Компанията разработва алтернатива на самолети Boeing 737 с кратки пътувания - под 500 км.
Кратките полети (под 500 км) представляват 30% от всички полети, а Boeing и Airbus са продали по около 1000 такива самолета миналата година за около 90 милиона долара всеки. Пазарът определено е голям. Дори стартовата цена на електрическия самолет да е висока, горивото е толкова значителна част от оперативните разходи, че евтиното зареждане с електричество бързо ще върне инвестицията.
Wright Electric е набрала голяма част от своите инженери от програмата за разработване на електрически летателни апарати на NASA. Компанията планира да разработи архитектурата на електрическия самолет и да се снабдява с батерии от доставчици, когато стигнат нужния капацитет.
Елон Мъск, който също разработва свой електрически самолет е на мнението, че подобна система ще стане възможна, когато енергийната плътност на батериите стигне над 400 Втч/кг. Електромобилите на Tesla в момента се захранват от батерии с около 250 Втч/кг. С темповете на развитие на батериите е въпрос на време електрическите самолети да станат част от ежедневието ни.
От: Electrek
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин