В този блог: Солид стейт, твърди или както ти харесва – Hyundai явно работи по такива електромобилни батерии.
След като Mercedes-Benz ясно заяви, че премахва водородните коли от своите приоритети, сигнали за такова развитие се виждат и от Hyundai, която също се беше насочила натам, но сега променя стратегията с планове за разработка на нова платформа за електрически автомобили с дълъг пробег...
Това ни подсеща за един наш блог от (ако не верваш ей на повервай...) 2011-та, когато беше решено, че Huyndai ще прави водородни модели, а изцяло електрическите ще са при KIA. Попромениха се работите оттогава и стратегията на корейците и тя следва промените.
За интересни подробности от района винаги може да се разчита на Korea Herald, където тази седмица излезе материал, според който Hyundai е започнала да прави пилотно солидни (solid state) батерии. Твърдото или солидното в тях е това, че и електродите, и електролитите са твърди. Разработките се правят в Namyang R&D Center и вече е постигнат известен напредък.
Любопитно и интересно е, че разработват сами, без участието на някой от южнокорейските гиганти в производството на батерии Samsung SDI, LG Chem или SK Innovation. На по-късен етап може да се кооперират, но сега са решили да се пробват сами.
И Hyundai, като другите големи автопроизводители, стартира с електро модели с пробег в рамкиte на 200 км. При всички тях обаче е различно в сравнение с Tesla, която продава луксозни модели от по-висок клас, в чиито цени може да се вкарат по-големи батерии. Масовите модели на големите компании обаче често трябва да са бюджетни и за да могат да започнат да предлагат електромобили с повече пробег на атрактивни цени се налагат пробиви в технологията.
Солидните батерии може да са точно такъв пробив, защото са смятани за по-сигурни от стандартните литиево-йонни батерии и с по-голяма енергийна плътност от тях. Но технологията още не е развита и съответно по-скъпа.
Виждаме го така – сега цените на литиево-йонните батерии падат постоянно и до няколко години вероятно ще направят възможно изравняването на цените на електромобилите с тези на ДВГ моделите. Паралелно ще бъдат усъвършенствани нови батерии, които пък да заменят сегашните батерии Това ще е етапът на конкуренция само сред електричките. Един от следващите пробиви е да се разработят добре, направят сигурни и масовизират 800-волтови батерии. За тях ще трябват и 350 кВт зареждачки.
Много волтове и киловати има на хоризонта, та по-сигурни технологии при батериите просто са задължителни. Ако тази върви добре, батериите явно ще се втвърдяват.
А и ток ще ни трябва много. ВсичкоТок, дето се вика!
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин