В този блог: Daimler отваря фабриката за батерии в Каменц.
Отначало компанията взимаше батерии за първите си електро модели от Tesla, след което започна да инвестира в собствено съоръжение за сглобяване на батерии...
След като миналата година направи инвестиция от €500 милиона, сега Daimler официално обяви откриването на тази нова фабрика за батерии в Каменц чрез своето поделение Deutsche ACCumotive.
Повечето заводи за батерии са в Азия и от присъствието на федералния канцлер Д-р Ангела Меркел и премиерът на Саксония Станислав Тилих се вижда колко е важно за Германия най-накрая да започне да открива такива съоръжения. Още повече, че те са пряко свързани с автомобилното производство, в което страната е лидер, но не и при електромобилите, където германските автопроизводители очевидно изостават от японските, френските и американските.
Засега няма информация за капацитета на фабриката, но естествено се очаква да се измерва в гигаватчас единици обхвата. Най-вероятно ще бъдат ангажирани над 1000 служители.
За тази фабрика е важно да се каже, че тя няма да е като Гигафабриката на Tesla – в Каменц няма да се произвеждат батерийни клетки, а ще се сглобяват батерии за електромобили с доставени от други фабрики клетки. Всъщност в Каменц функционираше подобдно съоръжение и дори правеше клетки, но в края на 2014-та Daimler закри своето Li-Tec поделение.
Наскоро компанията показа феноменален електрически камион – Urban eTruck и в момента сглобява 1,500 изцяло електрически Mercedes-Benz ванове за най-голямата независима германска логистична компания.
Наскоро в Daimler беше постигната и още една много важна крачка в посока електрическа мобилност. Заедно със синдикатите на работниците беше договорено в кои заводи и как ще се правят електрическите модели на компанията. С това и с новата фабрика на този етап щутгартци определено водят пред VW и BMW, които все още не са направили нужните структурни и производствени промени в посока електрическа мобилност в мащаба на Daimler и нямат свои съоръжения за производство или сглобяване на батерии.
За да може да се справи с търсенето, обаче, Daimler няма да разчита само на своята фабрика, а ще взима батерии и от базираната в Южна Корея SK Innovation, която наскоро обяви, че удвоява капацитета си за производство на електромобилни батерии до 4 гВтч/годишно.
Ако някой от нашите читатели от Германия има повече информация за новата фабрика ще е чудесно да сподели в коментарите.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин