Елон Мъск: Новите гигафабрики на Тesla, ще са по-близо до хората

Технологии

В този блог: Елон Мъск споделя за новите направления, в които Теsla поема, и как развитието в посока автоматизация ще промени нуждата от човешки фактор в компанията.

Откакто Елон обяви намеренията на Теsla да построи 3-4 нови гигафабрики за производство на батерии и електромобили доста региони от цял свят започнаха да проявяват сериозен интерес към новите възможности, които тези гигафабрики биха създали.

Елон все още не жалае да разкрие потенциалните локации, където ще бъдат построени новите гигафабрики, но загатна, че за разлика от действащите в момента, те ще са много по-близо до крайния потребител и ще имат значително по-висока производителност, като във всяка фабрика ще се произвежда всичко от клетки за батерии до завръшени автомобили.

Някои вече изразиха притесненията си, че напоследък в Tesla прекалено много се говори за автоматизация и, че хората няма да са толкова важни като машините, които ще строят машини в новите фабрики.

Елон Мъск обаче набързо опроверга тези притеснения и сподели, че дори да се стигне до момента, в който машините ще изпълняват повечето основни функции при сглобяването на колите, нуждата от човешки ресурс няма да намалее заради това.

"Хората просто ще спрат да правят едно и също нещо отново и отново всеки ден и ще получат възможност да се преквалифицират или включат в други направления."

Сегашните производствени линии на Tesla във Фримонт все още са трудоемки за производствените линии Model S и X, и докато Model 3 се очаква да има повече автоматизация, той очевидно няма да бъде нищо близко до това, което Musk планира за "извънземните dreadnought фабрики".

Миналия месец Мъск каза, че новата автоматизирана версия ще бъде пусната за производствената линия на Model Y. Автомобилът ще бъде изграден на изцяло нова платформа, която ще бъде проектирана така, че да позволи още по-висока степен на автоматизация.

В тази насока Мъск каза също и че работниците няма да могат да се справят със скоростта на производство, но въпреки това ще са необходими за проектиране, инженерство, поддръжка, планиране, и най-вече за разработка на софтуер.

Той вярва, че производственият софтуер може да бъде една нова посока, в която Tesla да се развива занапред и добавя още, че:

"Наборът от стъпки, необходими за постигането на желания резултат, изглежда доста очевиден и започва с това, че Tesla трябва да стане много добра в създаването на машини, които създават машини, а това изисква невероятно сложен софтуер. Ще имаме нужда от много добри специалисти, които да програмират така роботите, че те да могат да си взаимодействат максимално добре при сглобяването на електромобилите и да правят всичко максимално бързо."

Днес на Елон Мъск му предстои евентуално преизбиране като изпълнителен директор на Tesla по време на годишната среща с инвеститори, на която ще отговаря на въпроси и ще говори за финансовите резултати на компанията, която вчера удари рекордна цена от $347 за акция на борсата и в момента се оценява на $57 милиарда.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения