В този блог: Накратко, по-интереснотo от годишната среща на инвеститорите в Tesla от 6 юни.
На годишната среща на акционерите в Tesla, изпълнителният директор Елон Мъск сподели доста интересни неща за бъдещите планове на компанията и не пропусна, разбира се, да вмъкне малко новини за предстоящото пускане на Model 3.
Model 3 се очаква да бъде влезе в производство следващия месец, като малко след това и първите клиенти предплатили колата ще могат да се докоснат до чисто новото си возило. Официалното откриване ще бъде в края на юли, когато ще бъде пуснат и конфигураторът за Model 3.
За начало конфигураторът ще има скромните 2 опции за избор на цвят и размер на гумите. Вторият електромотор, панорамният покрив и опцията за голяма батерия няма да се предлагат в началото, за да може да се осигури по-плавен старт и максимален брой поръчки да бъдат изпълнени в най-кратки срокове.
Единственият бонус, с който всеки ще получи новата си кола, ще бъде автопилотът. Той ще бъде включен във всеки произведен Model 3, но използването му ще става само след софтуерна активация.
Mъск сподели също и че добавянето на All-Wheel Drive (AWD) на този етап също не е възможно, защото изисква допълнително усъвършенстване на технологията тъй като двата мотора на колата изпълняват тотално различни функции. Системата ще бъде интегрирана в началото на следващата година, когато производственият процес на Model 3 e достатъчно оптимизиран.
Списъкът с резервациите за Model 3 се увеличава стремглаво и ако днес направиш депозит за колата, най-вероятно ще седнеш зад волана й в края на следващата година, но Мъск беше категоричен по време на срещата, че всеки който иска да се сдобие с Model 3 е най-добре да направи депозит още сега и добави, че повече от всякога компанията работи на пълни обороти, за да се справи с големия списък от поръчки в максимално кратки срокове.
Model 3 е изцяло нова кола с изцяло нова производствена линия и с хиляди части, които пристигат от различни райони на света. Всяка една, дори малко дефектирала част, забавя процеса на производство и това го научихме по-трудния начин с Model X. Решихме да оптимизираме работата като преместим част от дейността на Фримонт в Гигафабриката, като по този начин ще освободим допълнително място за работата по Model 3.
Eлон добави и че скоро очаква Гигафабриката да произвежда повече литиево йонни батерии от всички останали фабрики в света взети заедно.
Удвояване на Supercharger мрежата
Стремглаво продължава да се развива и мрежата от зарядни станции на Tesla, която тази година ще удвои броя на своите Supercharger колонки добавяйки нови дестинации и още зареждачки на съществуващи локации в цял свят. На някои локации в САЩ и Европа от началото на този месец има почти двойно повече колонки, а съвсем скоро от Tesla ще обяви и нови дестинации, на които ще бъде инсталирана зарядна инфраструктура.
Ние пък с нетърпение очакваме Tesla да постави и първите си зарядни станции в България, след като от известно време насам Пловдив вече фигурира на тяхната карта.
20 гигафабрики?
По време на срещата Musk сподели също и че компанията в момента обмисля изграждането на три допълнителни гигафабрики в допълнение към "Gigafactory 1" в Невада и соларната фабрика, която придоби заедно със SolarCity в Бъфало.
Поне едната от трите нови фабрики ще бъде използвана за производството на бъдещия Tesla Model Y, който ще бъде изграден на изцяло нова платформа, а Mъск е силно уверен, че разходите, необходими за изграждането на Model Y, биха могли да бъдат намалени наполовина чрез няколко подобрения в производството, които ще позволят на Tesla "да построи колата по начин, по който кола никога не е била строена досега".
Mъск смята, че в бъдещето Tesla ще разполага с най-малко 10 гигафабрики, а може би дори 20!
В интервю с Леонардо Ди Каприо миналата година, Мъск сподели, че според него ще бъдат необходими 100 гигафабрики, за да се произведат достатъчно батерии, които да осигурят преминаването на целия свят към използването на устойчива енергия. По всичко изглежда, че ако сметките на му са верни Tesla ще се стреми да вземе от 10 до 20% дял от световното потребление на устойчива енергия в бъдеще.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин