В този блог: Летящ влак, който да се движи с 4,000км/ч разработва китайската NASA.
Предложението е част от огромен проект за глобална инфраструктура на стойност 3 трилиона долара, известен като One Belt, One Road.
Китайската авиокосмическа индустриална корпорация, която е приблизително еквивалентна на NASA, Lockheed Martin, Boeing и SpaceX взети заедно заяви, че прави планове за изграждане на T-Flight -"Летящ влак", който може да пътува със скорост от 4,000 км/ч в затворени тръби, използвайки технологията на магнитната левитация.
Докато Америка и Доналд Тръмп гледат предимно в собствената си паничка, Китай гледа далеч отвъд границите си и планира да свърже по-голямата част от Азия, Европа, Близкия изток и Африка с проекта за този високоскоростен летящ влак.
Това би бил един модерен вариант на Пътя на коприната - колекция от древни търговски пътища, датиращи от повече от 2,000 години, които се използват за насърчаване на обмена на стоки и интелектуални идеи в Китай, Корея, Япония, Индия, Персия, Арабия, Африка и Европа.
Приликите с Hyperloop One на Елон Мъск са очевидни, но докато концепцията на Tesla е предназначена да се движи приблизително със скоростта на звука, T-Flight ще бъде 5 пъти по-бърз от обикновения самолет.
Неговите дизайнери казват, че за старт имат за цел да достигнат скорост от 1,000 км/ч за началната фаза на проекта, преди да удвоят до 2,000 км/ч, а след това да удвоят отново до 4,000 км/ч.
Всеки влак ще може да вози около 20 пътници, а времето за завъртане между края на едно пътуване и началото на следващото ще бъде около 3 минути.
Мао Кай, главният дизайнер на системата, твърди, че влаковете на T-Flight ще ускорят и забавят по-бавно от търговски самолети, така че пътниците да не изпитват дискомфорт. Той също така предупреди, че те ще бъдат твърде скъпи.
Дали предложението за "летящ влак" на T-Flight е абсурдно? Разбира се, че е. Това обаче го прави и също толкова интригуващо. Изграждането на хиляди мили от вакумно запечатани тунели, които се приравняват перфектно с течение на времето и са устойчиви на земетресение, атмосферни влияние и други фактори ще бъде геройско постижение.
Подобна система обаче ще има нуждата от неистово количество енергия, за да се задвижва, а ако тя на идва от възобновяеми източници, какъв е смисълът?
Все пак това представлява огромна крачка напред в сравнение с идиотската ситуация на американския президент, който изглежда вярва, че "чисти въглища" са тези, които се измиват след излизането им от земята.
Каквато и да е съдбата на Т-Flight, Китай се ускорява все повече към бъдещето, докато САЩ очевидно продължават да се борят за дните на Стария Запад.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин