В този блог: Toyota все пак ще продължава да прави водородни електромобили.
Изненадващо, обаче, Йошиказу Танака, ръководи проекта Mirai, сподели пред Reuters, че "Елон Мъск е прав – по-добре е да зареждаш електромобил директно"...
Индиректното в случая е да използваш водород, който готивните клетки на борда на електромобила да превръщат в ток. Проблемът е в това, че за да произведеш водорада също ти трябва ток и процесите стават излишно много, да не говорим за загубите на водород от резервоара на колата.
Въпреки признанието Toyota продължава да инвестира стабилно във водородната идея за задвижване на електромобили. Добре е да има алтернативи, просто все още е сложно и много скъпо да правиш водород, да го доставяш до станции за съхранение, после да се зарежда в колите и на борда да се конвертира в електричество.
Факт е, че самото зареждане е бързо като с течни горива, което е безспорно предимство. Резервоар с водород се пълни за около 5 минути. Сходна бързина на зареждане на батериите може да се постигне само с мощност 350 кВт и 800V батерии. Пак няма да е толкова бързо, но за 15-ина минути ще се пълни голям процент от батерията.
Обяснението на председателя на Toyota Такеши Учиямада, е в това, че компанията не намира двете технологии за конкурентни и затова Toyota грам не се отказва от водорода (поне засега). Но поне в очите на инвеститорите двете технологии са повече от конкурентни, тъй като зарядните станции са значително по-евтини от водородните.
Hyundai също се беше насочила към водородни коли (KIA трябваше да прави електромобилите в алианса), но нещата се промениха само за няколко години и сега южнокорейците опитват да наваксат с изцяло електрически модели и с двете марки.
При Toyota на този етап не се забелязва такова желание, но с тази най-прясна индикация от самата компания има логика да очакваме такова развитие и там.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин