В този блог: Lidl започва амбициозна програма за автономни превози.
За начало компанията ще си партнира в това ново начинание с Einride, за да намали своите емисии с 40%, до 2035 г...
Звучи далечно, но трябва да се стартират такива практики, за да доведат до желания положителен резултат в бъдеще. Между другото интересно е, че Lidl стъпва и в щатите, където планира (на Източния бряг) да отвори 100 обекта до средата на 2018 г. Ще трябва да поработят мноооого здраво.
Далеч по-малкият сега ангажимент на Lidl Швеция с Einride също е планиран за следващата година – T-pod пилотната програма трябва да стартира през Т3, ако всичко върви по план.
Транспортът е в основата на супермаркет индустрията и огромният брой доставки е генератор на също огромно количество емисии. През фискалната 2016/2017 Lidl е преминала изцяло на алтернативни горива като електричество, природен газ, биодизел или еко дизел, каквото и да означава последното.
Дизел ли е, няма какво да го обсъждаме тук, а причината T-pod тестът да се прави в Швеция вероятно има общо с това, че в страната е разрешено пускането на самоуправлавящи се превозни средстава по пътната мрежа от юли тази година. Lidl и Eindrive очакват да получат лиценз през ноември и да започнат тестове в Халмстад.
Einride е нова компания основана в Стокхолм през 2016 г., но най-вероятно са работили и преди това. Иначе би било доста изненадващо да успеят да изработят това T-pod странно на външен вид возило за една година. Прилича на камион, но отпред изглежда точно като нещо, на което не му трябва човек да го управлява. Контролът е дистанционен и пробегът на ток е приличен. Eто му техническите характеристики.
- Товароносимост: 15 стандартни палета (0.8 x 1.2 м); 20 тона
- Дължина: Около 7 метра
- Батерия: 200 кВтч
- Пробег: 200 километра
Засега толкоз, през 2035-та повече.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин