В този блог: Китайските автопроизводители "крадат" батерийните експерти на Южна Корея с тройно по-високи заплати.
Китайските производители на акумулаторни батерии и производителите на електрически автомобили предлагат три до четири пъти по-високи заплати на южнокорейски инженери и специалисти в областта на батериите...
От миналата година BYD активно добавя в екипа си корейски експерти и наскоро дори назначи корейски изпълнителен директор за ръководител на централния изследователски център на компанията.
Един от най-големите китайски производители на SUV и пикапи, Great Wall Motors пък създаде изследователски център в Корея тази година, и агресивно отвличаше служители за своята изследователска и развойна дейност от корейски батерийни компании. Предполага се, че компанията смята да наеме още близо 20 корейски изследователи през тази година и да увеличи броя им до 70 през следващата 2018.
Предстоящото пристигане на новите батерийни клетки NCM 811, които обещават по-висока енергийна плътност на по-ниска цена вероятно е убедило китайците, че технологията е готова за масово производство, и сега те се подготвят за това, наемайки множество експерти от Корея да работят за тях.
Електромобилните батерии са на път да изпитат същата революция, която слънчевите панели имаха, когато китайските компании започнаха масово производство и разходите бързо намаляха.
Може да не си спомняте старите дни, когато слънчевите панели бяха наистина скъпи, но след като китайското правителство реши, че е време да вкара слънчевите панели в масово производство, местните компании започнаха да работят здраво и цените паднаха много бързо.
Нещо невъобразимо преди години сега е реалност – най-евтината електрическа енергия в света е мексиканската слънчева енергия, която струва едва 0,015 евро на киловатчас.
С новите батерийни клетки NCM 811 цената на кВтч ще падне под 100 евро още през следващата година, а една опростена платформа като MEB на VW може да подобри разсейването на топлината и да намали употребата на кабели, като направи батериите по-леки, по-плътно енергийно и по-евтини за сглобяване.
Когато китайските компании започват масово производство на NCM 811 батерийни клетки, те ще имат предимството да получат по-лесен достъп до суровини и не е никак изключено цената да падне дори под 80 евро на кВтч през 2020 г., когато се очаква на пазара да навлязат и "твърдите" батерии.
В момента CATL активно се опитва да си осигури сделки за доставка на батерии с европейските производители на автомобили и се възприема като голяма заплаха от южнокорейските производители на акумулаторни батерии. Volkswagen и Renault са сред основните цели на CATL и именно затова компанията има офиси в Германия и Франция.
CATL вероятно ще продължи да се развива в Китай, но за да получи поръчки от европейските автомобилни производители, ще трябва да произвежда и на местно ниво.
Децентрализацията е ключова стратегия за успех в процъфтяващ пазар и в LG Chem са достатъчно умни, за да локализират производството си в четири различни страни (Южна Корея, Китай, САЩ и Полша).
Дали южнокорейските производители на батерийни клетки ще оцелеят при предстоящото навлизане на китайците и техните по-ниски цени? Как мислиш?